Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego
Stowarzyszenie Słupeckie Towarzystwo Tenisowe złożyło, w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego pt. ”Półkolonie tenisowe”
Zgodnie z art. 19a ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
Załącznik: Skan oferty złożonej przez stowarzyszenie
Umowa o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego zawierana jest niezwłocznie po upływie terminu zgłaszania uwag oraz po ich rozpatrzeniu.
Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego
Stowarzyszenie „Gumowe Szekle” złożyło, w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego pt. ”Ogólnopolski Przegląd Konkursowy Szantogranie 2024”
Zgodnie z art. 19a ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
Załącznik: Skan oferty złożonej przez stowarzyszenie
Umowa o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego zawierana jest niezwłocznie po upływie terminu zgłaszania uwag oraz po ich rozpatrzeniu.
Wniosek o zaopiniowanie kandydata na dyrektora Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy
Słupca, dnia 18.06.2024r.
WNIOSEK
O ZAOPINIOWANIE KANDYDATA NA DYREKTORA
MIEJSKIEJ I POWIATOWEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W SŁUPCY
SKIEROWANY
DO STOWARZYSZEŃ ZAWODOWYCH I TWÓRCZYCH,
WŁAŚCIWYCH ZE WZGLĘDU
NA RODZAJ DZIAŁALNOŚCI PROWADZONEJ PRZEZ W/W INSTYTUCJĘ.
Burmistrz Miasta Słupcy na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024r. poz. 87) przed powołaniem na stanowisko Dyrektora Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy wnosi o wydanie opinii o Pani Annie Karpińskiej, jako o kandydatce na stanowisko dyrektora.
Pani Anna Karpińska od dnia 19 sierpnia 2019r. sprawuje funkcję Dyrektora Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy, wcześniej od dnia 25 sierpnia 2018r. pełniła ob-owiązki dyrektora powyższej instytucji.
Opinię w formie pisemnej należy przedłożyć w terminie 14 dniowym, liczonym od dnia ukazania się niniejszego wniosku w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy, na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Mia-sta Słupcy, w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Słupcy, przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta w Słupcy (ul. Pułaskiego 21 62-400 Słupca) lub e-mailem na adres um@miasto.slupca.pl.
Na kopercie (lub w tytule e-maila) należy dopisać: Opinia o kandydacie na dyrektora Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy.
Informacja prawna:
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024, poz. 87) dyrektora instytucji kultury powołuje organizator na czas określony, po zaciągnięciu opinii związków zawodo-wych działających w tej instytucji kultury oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych właściwych ze względu na rodzaj działal-ności prowadzonej przez instytucję. Odwołanie dyrektora następuje w tym samym trybie. Zaciągnięcie opinii związków zawodo-wych oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych nie jest konieczne w przypadku wyłonienia kandydata na dyrektora w drodze konkursu, o którym mowa w art. 16 ustawy.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY o uchwaleniu zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
o uchwaleniu zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
dla miasta Słupcy
Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2023r poz. 1094 ze zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miasta Słupca uchwały Nr II/5/2024 z dnia 23 maja 2024r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy.
Z treści zmiany planów, uzasadnieniem do ww. uchwały Rady Miasta Słupca ( art. 42 pkt 2 ww. ustawy), oraz treścią podsumowania, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ww. ustawy, można się zapoznać:
- na stronie BIP Urzędu Miasta Słupca https://www.bip.umslupca.finn.pl/
- w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy ul. Pułaskiego 21, 62 – 400 Słupca.
Burmistrz Miasta Słupcy
/-/ Jacek Szczap
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY o uchwaleniu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
o uchwaleniu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy
Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2023r poz. 1094 ze zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miasta Słupca uchwały Nr LV/399/2024 z dnia 25 kwietnia 2024r. w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy.
Z treścią zmiany studium, uzasadnieniem do ww. uchwały Rady Miasta Słupcy ( art. 42 pkt 2 ww. ustawy), oraz treścią podsumowania, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ww. ustawy, można się zapoznać:
- na stronie BIP Urzędu Miasta Słupca https://www.bip.umslupca.finn.pl/
- w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy ul. Pułaskiego 21, 62 – 400 Słupca.
Pełniący funkcję Burmistrza Miasta Słupcy
Jacek Szczap
OGŁOSZENIE w/s konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca
OGŁOSZENIE
Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca
Burmistrz Miasta Słupcy zawiadamia o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca.
Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag do wyżej wymienionego projektu uchwały.
Konsultacje przeprowadzone będą od 29 kwietnia do 3 czerwca 2024 roku w postaci:
1. Zbierania uwag w postaci wypełnionego papierowego lub elektronicznego formularza uwag.
Formularz dostępny będzie:
- na stronie internetowej Gminy Miejskiej Słupca www.miasto.slupca.pl
- na stronie Gminy Miejskiej Słupca w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.umslupca.finn.pl/
- na żądanie osób zainteresowanych w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy
Wypełnione formularze należy dostarczyć:
- drogą elektroniczną na adres e-mailowy: fundusze@miasto.slupca.pl
- drogą korespondencyjną na adres: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca
- bezpośrednio do Urzędu Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (w Biurze Obsługi Klienta) godzinach pracy Urzędu.
2. Wypełnienia ankiety on-line dostępnej pod adresem: https://forms.office.com/e/cFCRUjj65Y
3. Spotkania konsultacyjnego on-line, przeprowadzonego za pośrednictwem platformy Microsoft Teams z interesariuszami rewitalizacji, na którym zostanie omówiona metodyka wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Miasta Słupcy. Spotkanie odbędzie się w dniu 16.05.2024 roku o godz. 12:00. Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się do dnia 13.05.2024 roku klikając w podany link: https://forms.office.com/e/3JCtHtaQsk. Na podanego podczas rejestracji maila zostanie Państwu przesłany właściwy link do spotkania konsultacyjnego.
Uwagi do projektu uchwały można składać do 03.06.2024 r. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miasta w Słupcy.
Poniższe materiały informacyjne zostaną zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie podmiotowej Gminy w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.umslupca.finn.pl i stronie www.miasto.slupca.pl oraz dostępne na żądanie osób zainteresowanych w wersji papierowej w Urzędzie Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca:
1. Projekt Uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca,
2. Formularz zgłaszania uwag,
3. Mapa określająca granice obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
4. Diagnoza służąca wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Słupcy.
ZARZĄDZENIE NR 39/2024 BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY z dnia 21 marca 2024 r. w sprawie rozdziału środków na wsparcie realizacji zadań o charakterze gminnym na 2024 rok
ZARZĄDZENIE NR 39/2024
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
z dnia 21 marca 2024 r.
w sprawie rozdziału środków na wsparcie realizacji zadań o charakterze gminnym na 2024 rok
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.)1) oraz art. 11 ust. 1, ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) art 221, ust. 1,2,3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 1270 z późn. zm.)2) oraz uchwały Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupcy w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024, zarządzam co następuje:
§ 1. Na wsparcie realizacji zadania: KULTURA, SZTUKA, OCHRONA DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO poprzez organizację zadań polegających na renowacji zabytków w mieście Słupca,ochronę dóbr kultury, renowację ważnych historyczne pomników na cmentarzu św. Krzyża w Słupcy, organizację wydarzeń kulturalnych m.in. festiwali, wystaw, warsztatów, koncertów i innych wydarzeń kulturalnych skierowanych do mieszkańców miasta Słupcy przyznaje się:
1. Stowarzyszeniu Ochotniczej Straży Pożarnej w Słupcy, 62-400 Slupca, ul. Ratajczaka 1, dotację w wysokości: 21 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: "Orkiestra OSP już tyle lat dla Słupcy gra"
2. Słupeckiemu Towarzystwu Społeczno-Kulturalnemu, 62-400 Słupca, ul. Warszawska 53, dotację w wysokości: 7 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań:
a) „Kultura, sztuka - plener malarski” - kwota dotacji: 3 500 zł
b) "Ochrona dóbr kultury - remont obiektów sepulklarnych w Słupcy" - kwota dotacji: 3 500 zł
3. Klubowi Seniora "Odrodzenie" w Słupcy, 62-400 Słupca, ul. Kilińskiego 6H dotację w wysokości: 5 500 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: "Kulturalny senior”
4. Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Społeczności Lokalnej „ANMAR", 62-400 Słupca, ul. Powstańców wlkp. 28, dotacje w wysokości: 3 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań:
a) „Konkurs Rzeźbiarski Sculptura 2024" - kwota dotacji: 2 500 zł
b) "Muzyczne Lato - Słupca 2024" - kwota dotacji: 500 zł
6. Stowarzyszeniu ”Próba źwięku", 62-400 Słupca, ul. Kilińskiego , dotacje w wysokości: 2 500 zł z przeznaczeniem na realizację zadań:
a) "Last Minute Festival 2024„ - kwota dotacji: 1 500 zł
b) „Projekt koncert” - kwota dotacji 1 000 zł
7. Słupeckiej Organizacji Turystycznej, 62-400 Słupca, ul. Poznańska 18, dotację w wysokości: 1 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Wielki Konkurs Fotograficzny Cztery Pory Roku"
§ 2. Na wsparcie realizacji zadania: WSPIERANIE I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU w ramach:Upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży, przez szkolenia sportowe, prowadzenie zajęć sportowych udział dzieci i młodzieży w zawodach sportowych oraz zwiększenia aktywności fizycznej oraz umiejętności sportowych mieszkańców Słupcy, prowadzenie działalności szkoleniowej i udział w zawodach sportowych, prowadzenie zajęć rekreacyjno - sportowych skierowanych do różnych grup wiekowych i społecznych, wzbogacenie oferty sportowej w gminie poprzez organizację i przeprowadzenie imprez sportowych skierowanych do szerokiej grupy uczestników i widzów, popularyzacja różnych dyscyplin sportu w mieście Słupca przyznaje się:
1. Stowarzyszeniu „Z Wiatrem i Pod Wiatr”, 62-420 Strzałkowo, Słomczyce 8c, dotację w wysokości: 12 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania „Z wiatrem za pan brat”
2. Stowarzyszeniu Pasjonaci Słupca, 62-400 Słupca, ul. Orzeszkowej 3/41, dotację w wysokości: 5 500 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Łączy nas pasja - zaszczepieni aktywnością"
3. Lidze Obrony Kraju, 61-894 Poznań, ul. Niezłomnych 1 (Zarząd Powiatowy w Słupcy, 62-400 Słupca, ul. Poznańska 18), dotację w wysokości: 5 500 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Wspieranie i upowszechnianie strzelectwa sportowego w Słupcy”
4. Klubowi Sportowemu ARENA SŁUPCA, Piotrowice, ul. Słupecka 38, 62-400 Słupca, dotację w wysokości: 2 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Popularyzacja Fit Model i Fitnessu Plażowego w Słupcy”
§ 3. Na wsparcie realizacji zadania: PRZECIWDZIAŁANIE UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM w ramach: Organizacji wypoczynku wakacyjnego połączonego z oddziaływaniem socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin z problemami uzależnień, przyznaje się:
1. Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Społeczności Lokalnej „ANMAR”, 62-400 Słupca,
ul. Powstańców Wielkopolskich 28, dotację w wysokości: 10 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Wesołe wakacje z Latem 2024".
2. Stowarzyszeniu „Z Wiatrem i Pod Wiatr”, 62-420 Strzałkowo, Słomczyce 8c, dotację w wysokości: 10 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania „Lato pod żaglami”
§ 4. Na wsparcie realizacji zadania: WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY w ramach: Organizacji różnych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży, na wypoczynek letni:
1. Międzyszkolnemu Klubowi Sportowemu w Słupcy, 62-400 Słupca, ul. Powstańców Wlkp. 22b, dotację w wysokości: 10 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Obóz sportowo-wypoczynkowy w Rewalu",
2. Stowarzyszeniu „Z Wiatrem i Pod Wiatr”, 62-420 Strzałkowo, Słomczyce 8c, dotację w wysokości: 10 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania: „Żeglarskie wakacje”,
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierzam kierownikowi Referatu Oświaty i Rozwoju Lokalnego oraz Skarbnikowi Miasta.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Słupcy, umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.slupca.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Słupcy www.miasto.slupca.pl
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024 - WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024
I. Podstawowym celem konkursu ofert jest wyłonienie i dofinansowanie projektów na realizację zadań publicznych Gminy Miejskiej Słupca w dziedzinach określonych w „Programie współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024".
II. Zadanie
WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY
Planowana w roku 2024 kwota dotacji wynosi 20 000 zł.
Wydatki poniesione w roku 2023 wynosiły 20 000 zł.
Organizacja różnych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Organizacja różnych form wypoczynku dzieci i młodzieży z miasta Słupcy.
REZULTATY:
Organizacja minimum 1 przedsięwzięcia (w formie kolonii lub półkolonii) z zakresu wypoczynku dzieci i młodzieży z miasta Słupcy.
SPOSÓB MONITOROWANIA REZULTATÓW:
Listy obecności, ankiety, dokumentacja fotograficzna lub inna dokumentacja potwierdzająca realizację zadania.
III. PODMIOTY UPRAWNIONE DO SKŁADANIA OFERT
1. Podmiotami uprawnionymi do składania ofert są prowadzące działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem oraz prowadzące działalność na terenie Miasta Słupcy:
a) organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
b) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
2. W/w podmioty nie mogą zalegać z opłacaniem należności publiczno - prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym, oraz powinny posiadać własne konto bankowe.
IV. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Rozpatrywane są wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
2. Ponieważ dotacja przeznaczona jest na wsparcie realizacji zadania, może być przyznana tylko wtedy, gdy podmiot uprawniony do składania oferty zadeklaruje finansowy wkład własny w wysokości nie mniejszej niż 10% wnioskowanej dotacji.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w wysokości wnioskowanej. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. Jeżeli kwota przyznanej dotacji będzie niższa, podmiot zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.
4. Dotację na wsparcie realizacji zadania otrzymują podmioty, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym.
5. Przewidywana dotacja nie może zostać przeznaczona na:
a/ wynagrodzenia pracowników organizacji poza zakresem realizacji zadania,
b/ wydatki majątkowe w tym zakupy inwestycyjne.
Jeżeli oferent będzie pobierał opłaty od uczestników zadania, powinien prowadzić w tym zakresie działalność odpłatną pożytku publicznego.
V. TERMINY SKŁADANIA OFERT
1. Oferty należy składać w terminie do 08.03.2024 roku, w godzinach funkcjonowania Urzędu Miasta Słupcy
Oferty przyjmowane będą od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w godzinach pracy Urzędu. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Urzędu Miasta w Słupcy.
2. Adres pod którym należy składać oferty: Urząd Miasta w Słupcy ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (Biuro Obsługi Klienta).
3. Nie będą przyjmowane oferty przesłane drogą elektroniczną lub faksem.
4. Druki ofert dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy.
www.bip.slupca.pl
VI. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ
1. Zadania powinny być zrealizowane do końca 2024 roku.
2. Wsparcie realizacji zadania zleconego następuje po zawarciu umowy.
3. Warunkiem zawarcia umowy na dotację jest dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu oraz sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania w przypadku przyznania dotacji w innej wysokości niż wnioskowana.
4. Zleceniobiorca, w trakcie realizacji zadania może dokonywać przesunięć pomiędzy pozycjami kosztorysu i harmonogramu, jeśli zmiany te mają wpływ na efektywną realizację zadania.
5. Zleceniobiorca, realizując zadanie jest zobowiązany do informowania w wydawanych przez siebie, w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych (takich jak plakaty, zaproszenia, ogłoszenia prasowe itp.) poprzez media, poprzez widoczną w miejscu realizacji zadania tablicę o fakcie dofinansowania zadania przez Gminę Miejską Słupca.
6. Zadanie nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy.
7. Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami .
Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną.
8. Oferent powinien uwzględnić różne formy prowadzenia zadania w związku z ryzykiem
wynikającym z pandemii COVID 19.
VII. TERMIN, TRYB I KRYTERIA WYBORU OFERT
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty z opisem projektu, który ma zostać dofinansowany i preliminarzem wydatków na formularzu ofert, zgodnym z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Do oferty należy dołączyć:
1) obowiązujący statut organizacji lub inny akt regulujący status podmiotu.
2) dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, rejestracji organizacji, zawierający aktualne dane ze wskazaniem osób do składania w imieniu organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania (w tym rozliczenia uzyskanej dotacji).
3. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się możliwość przedłożenia jednego kompletu załączników (statut, aktualny wypis i inne).
4. Burmistrz Miasta Słupcy w ciągu 10 dni roboczych od ostatniego dnia przyjmowania ofert podejmie decyzję w formie zarządzenia o wyborze oferty i udzieleniu dotacji.
5. Złożone oferty rozpatrywane będą pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje Konkursową powołaną zarządzeniem przez Burmistrza Miasta Słupcy.
6. O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną poinformowani na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy: www.miasto.slupca.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.slupca.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Słupcy.
7. Wybór ofert odbędzie się wg następujących kryteriów:
a) zgodność celu projektu z priorytetami ustalonymi przez Radę Miasta Słupcy uchwałą Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024,
b) oceny możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację,
c) oceny możliwości osiągnięcia celów,
d) oceny przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
e) oceny proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne,
f) udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
g) uwzględnienia planowanego przez organizację wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
h) oceny realizacji zleconych zadań publicznych, które w latach poprzednich realizowały organizacje, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
VIII. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronach www.bip.slupca.pl oraz na www.miasto.slupca.pl można uzyskać w Urzędzie Miasta w Słupcy pod numerem telefonu (63) 277 27 27 wew. 233
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwała Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024.
Słupca, dnia 14.02.2024 r.
AL
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024 - WSPIERANIE I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024
I. Podstawowym celem konkursu ofert jest wyłonienie i dofinansowanie projektów na realizację zadań publicznych Gminy Miejskiej Słupca w dziedzinach określonych w „Programie współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024".
II. Zadanie
WSPIERANIE I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
Planowana w roku 2024 kwota dotacji wynosi 25 000 zł.
Wydatki poniesione w roku 2023 wynosiły 25 000 zł.
1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu dla dzieci i młodzieży poprzez:
a) szkolenia sportowe,
b) prowadzenie zajęć sportowych,
c) udział zawodników w zawodach sportowych, (z wyłączeniem rozgrywek ligowych)
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Upowszechnianie sportu wśród dzieci i młodzieży, przez szkolenia sportowe, prowadzenie zajęć sportowych udział dzieci i młodzieży w zawodach sportowych.
REZULTATY:
Organizacja lub uczestnictwo w minimum 1 przedsięwzięciu z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu dla dzieci i młodzieży.
SPOSÓB MONITOROWANIA REZULTATÓW:
Ankiety, listy obecności, dokumentacja fotograficzna lub inna dokumentacja potwierdzająca realizację zadania.
2) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez:
organizację imprez sportowych, turniejów mistrzowskich, rozgrywek w sportach indywidualnych i grach zespołowych (z wyłączeniem rozgrywek ligowych) i inne.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- zwiększenie aktywności fizycznej oraz umiejętności sportowych mieszkańców Słupcy, poprzez prowadzenie działalności szkoleniowej i udział w zawodach sportowych,
- prowadzenie zajęć rekreacyjno – sportowych skierowanych do różnych grup wiekowych i społecznych,
- wzbogacenie oferty sportowej w gminie poprzez organizację i przeprowadzenie imprez sportowych skierowanych do szerokiej grupy uczestników i widzów,
- popularyzacja różnych dyscyplin sportu w mieście Słupca.
REZULTATY:
Organizacja lub uczestnictwo w minimum 1 przedsięwzięciu z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu dla mieszkańców miasta Słupca.
SPOSÓB MONITOROWANIA REZULTATÓW:
Ankiety, listy obecności, dokumentacja fotograficzna lub inna dokumentacja potwierdzająca realizację zadania.
III. PODMIOTY UPRAWNIONE DO SKŁADANIA OFERT
1. Podmiotami uprawnionymi do składania ofert są prowadzące działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem oraz prowadzące działalność na terenie Miasta Słupcy:
a) organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
b) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
2. W/w podmioty nie mogą zalegać z opłacaniem należności publiczno - prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym, oraz powinny posiadać własne konto bankowe.
IV. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Rozpatrywane są wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
2. Ponieważ dotacja przeznaczona jest na wsparcie realizacji zadania, może być przyznana tylko wtedy, gdy podmiot uprawniony do składania oferty zadeklaruje finansowy wkład własny w wysokości nie mniejszej niż 10% wnioskowanej dotacji.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w wysokości wnioskowanej. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. Jeżeli kwota przyznanej dotacji będzie niższa, podmiot zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.
4. Dotację na wsparcie realizacji zadania otrzymują podmioty, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym.
5. Przewidywana dotacja nie może zostać przeznaczona na:
a/ wynagrodzenia pracowników organizacji poza zakresem realizacji zadania,
b/ wydatki majątkowe w tym zakupy inwestycyjne.
Jeżeli oferent będzie pobierał opłaty od uczestników zadania, powinien prowadzić w tym zakresie działalność odpłatną pożytku publicznego.
V. TERMINY SKŁADANIA OFERT
1. Oferty należy składać w terminie do 08.03.2024 roku, w godzinach funkcjonowania Urzędu Miasta Słupcy
Oferty przyjmowane będą od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w godzinach pracy Urzędu. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Urzędu Miasta w Słupcy.
2. Adres pod którym należy składać oferty: Urząd Miasta w Słupcy ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (Biuro Obsługi Klienta).
3. Nie będą przyjmowane oferty przesłane drogą elektroniczną lub faksem.
4. Druki ofert dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy.
www.bip.slupca.pl
VI. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ
1. Zadania powinny być zrealizowane do końca 2024 roku.
2. Wsparcie realizacji zadania zleconego następuje po zawarciu umowy.
3. Warunkiem zawarcia umowy na dotację jest dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu oraz sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania w przypadku przyznania dotacji w innej wysokości niż wnioskowana.
4. Zleceniobiorca, w trakcie realizacji zadania może dokonywać przesunięć pomiędzy pozycjami kosztorysu i harmonogramu, jeśli zmiany te mają wpływ na efektywną realizację zadania.
5. Zleceniobiorca, realizując zadanie jest zobowiązany do informowania w wydawanych przez siebie, w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych (takich jak plakaty, zaproszenia, ogłoszenia prasowe itp.) poprzez media, poprzez widoczną w miejscu realizacji zadania tablicę o fakcie dofinansowania zadania przez Gminę Miejską Słupca.
6. Zadanie nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy.
7. Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami .
Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną.
8. Oferent powinien uwzględnić różne formy prowadzenia zadania w związku z ryzykiem
wynikającym z pandemii COVID 19.
VII. TERMIN, TRYB I KRYTERIA WYBORU OFERT
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty z opisem projektu, który ma zostać dofinansowany i preliminarzem wydatków na formularzu ofert, zgodnym z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Do oferty należy dołączyć:
1) obowiązujący statut organizacji lub inny akt regulujący status podmiotu.
2) dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, rejestracji organizacji, zawierający aktualne dane ze wskazaniem osób do składania w imieniu organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania (w tym rozliczenia uzyskanej dotacji).
3. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się możliwość przedłożenia jednego kompletu załączników (statut, aktualny wypis i inne).
4. Burmistrz Miasta Słupcy w ciągu 10 dni roboczych od ostatniego dnia przyjmowania ofert podejmie decyzję w formie zarządzenia o wyborze oferty i udzieleniu dotacji.
5. Złożone oferty rozpatrywane będą pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje Konkursową powołaną zarządzeniem przez Burmistrza Miasta Słupcy.
6. O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną poinformowani na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy: www.miasto.slupca.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.slupca.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Słupcy.
7. Wybór ofert odbędzie się wg następujących kryteriów:
a) zgodność celu projektu z priorytetami ustalonymi przez Radę Miasta Słupcy uchwałą Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024,
b) oceny możliwości osiągnięcia zamierzonych celów,
c) oceny możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację,
d) oceny przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
e) oceny proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne,
f) udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
g) uwzględnienia planowanego przez organizację wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
h) oceny realizacji zleconych zadań publicznych, które w latach poprzednich realizowały organizacje, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
VIII. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronach www.bip.slupca.pl oraz na www.miasto.slupca.pl można uzyskać w Urzędzie Miasta w Słupcy pod numerem telefonu (63) 277 27 27 wew. 233
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwała Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024,
Słupca, dnia 14.02.2024 r.
AL
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024- PRZECIWDZIAŁANIE UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA W ROKU 2024
I. Podstawowym celem konkursu ofert jest wyłonienie i dofinansowanie projektów na realizację zadań publicznych Gminy Miejskiej Słupca w dziedzinach określonych w „Programie współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024".
II. Zadanie
PRZECIWDZIAŁANIE UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM
Planowana w roku 2024 kwota dotacji wynosi 20 000 zł.
Wydatki poniesione w roku 2023 wynosiły 20 000 zł.
Organizacja wypoczynku wakacyjnego połączonego z oddziaływaniem socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin z problemem uzależnień
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Organizacja wypoczynku wakacyjnego z oddziaływaniem socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin z problemem uzależnień.
REZULTATY:
Organizacja minimum 1 przedsięwzięcia polegającego na organizacji wypoczynku wakacyjnego z oddziaływaniem socjoterapeutycznym dla dzieci z rodzin dotkniętych problemem uzależnień.
SPOSÓB MONITOROWANIA REZULTATÓW:
Listy obecności, ankiety, dokumentacja fotograficzna lub inne dokumenty potwierdzające realizację zadania.
III. PODMIOTY UPRAWNIONE DO SKŁADANIA OFERT
1. Podmiotami uprawnionymi do składania ofert są prowadzące działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem oraz prowadzące działalność na terenie Miasta Słupcy:
a) organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
b) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
2. W/w podmioty nie mogą zalegać z opłacaniem należności publiczno - prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym, oraz powinny posiadać własne konto bankowe.
IV. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Rozpatrywane są wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
2. Ponieważ dotacja przeznaczona jest na wsparcie realizacji zadania, może być przyznana tylko wtedy, gdy podmiot uprawniony do składania oferty zadeklaruje finansowy wkład własny w wysokości nie mniejszej niż 10% wnioskowanej dotacji.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w wysokości wnioskowanej. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. Jeżeli kwota przyznanej dotacji będzie niższa, podmiot zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.
4. Dotację na wsparcie realizacji zadania otrzymują podmioty, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym.
5. Przewidywana dotacja nie może zostać przeznaczona na:
a/ wynagrodzenia pracowników organizacji poza zakresem realizacji zadania,
b/ wydatki majątkowe w tym zakupy inwestycyjne.
Jeżeli oferent będzie pobierał opłaty od uczestników zadania, powinien prowadzić w tym zakresie działalność odpłatną pożytku publicznego.
V. TERMINY SKŁADANIA OFERT
1. Oferty należy składać w terminie do 08.03.2024 roku, w godzinach funkcjonowania Urzędu Miasta Słupcy
Oferty przyjmowane będą od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w godzinach pracy Urzędu. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Urzędu Miasta w Słupcy.
2. Adres pod którym należy składać oferty: Urząd Miasta w Słupcy ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (Biuro Obsługi Klienta).
3. Nie będą przyjmowane oferty przesłane drogą elektroniczną lub faksem.
4. Druki ofert dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy.
www.bip.slupca.pl
VI. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ
1. Zadania powinny być zrealizowane do końca 2024 roku.
2. Wsparcie realizacji zadania zleconego następuje po zawarciu umowy.
3. Warunkiem zawarcia umowy na dotację jest dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu oraz sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania w przypadku przyznania dotacji w innej wysokości niż wnioskowana.
4. Zleceniobiorca, w trakcie realizacji zadania może dokonywać przesunięć pomiędzy pozycjami kosztorysu i harmonogramu, jeśli zmiany te mają wpływ na efektywną realizację zadania.
5. Zleceniobiorca, realizując zadanie jest zobowiązany do informowania w wydawanych przez siebie, w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych (takich jak plakaty, zaproszenia, ogłoszenia prasowe itp.) poprzez media, poprzez widoczną w miejscu realizacji zadania tablicę o fakcie dofinansowania zadania przez Gminę Miejską Słupca.
6. Zadanie nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy.
7. Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami .
Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną.
8. Oferent powinien uwzględnić różne formy prowadzenia zadania w związku z ryzykiem
wynikającym z pandemii COVID 19.
VII. TERMIN, TRYB I KRYTERIA WYBORU OFERT
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty z opisem projektu, który ma zostać dofinansowany i preliminarzem wydatków na formularzu ofert, zgodnym z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2. Do oferty należy dołączyć:
1) obowiązujący statut organizacji lub inny akt regulujący status podmiotu.
2) dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, rejestracji organizacji, zawierający aktualne dane ze wskazaniem osób do składania w imieniu organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania (w tym rozliczenia uzyskanej dotacji).
3. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się możliwość przedłożenia jednego kompletu załączników (statut, aktualny wypis i inne).
4. Burmistrz Miasta Słupcy w ciągu 10 dni roboczych od ostatniego dnia przyjmowania ofert podejmie decyzję w formie zarządzenia o wyborze oferty i udzieleniu dotacji.
5. Złożone oferty rozpatrywane będą pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje Konkursową powołaną zarządzeniem przez Burmistrza Miasta Słupcy.
6. O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną poinformowani na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy: www.miasto.slupca.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.slupca.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Słupcy.
7. Wybór ofert odbędzie się wg następujących kryteriów:
a) zgodność celu projektu z priorytetami ustalonymi przez Radę Miasta Słupcy uchwałą Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024,
b) oceny możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację,
c) ocenę możliwości osiągnięcia zamierzonych celów,
d) oceny przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
e) oceny proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne,
f) udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
g) uwzględnienia planowanego przez organizację wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
h) oceny realizacji zleconych zadań publicznych, które w latach poprzednich realizowały organizacje, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
VIII. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronach www.bip.slupca.pl oraz na www.miasto.slupca.pl można uzyskać w Urzędzie Miasta w Słupcy pod numerem telefonu (63) 277 27 27 wew. 233
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwała Nr LII/372/2023 z dnia 21.12.2023 r. Rady Miasta Słupca w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024.
Słupca, dnia 14.01.2024 r.
AL