Rejestr Instytucji Kultury


REJESTR  INSTYTUCJI  KULTURY
dla których organizatorem jest Gmina Miejska Słupca

Podstawą prawną prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miejska Słupca, jest art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 194 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 roku w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012r. poz. 189).
Zgodnie z w/w przepisami, instytucje kultury podlegają wpisowi do rejestru z urzędu, z dniem wpisu uzyskują osobowość prawną.
Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miejska Słupca obejmuje następujące instytucje:
• Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną w Słupcy
• Muzeum Regionalne w Słupcy
• Miejski Dom Kultury w Słupcy
Rejestr instytucji kultury prowadzi Referat Organizacyjny Urzędu Miasta w Słupcy.
Dane w rejestrze aktualizowane są na bieżąco. Zmiany wpisu dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
Dane zwarte w rejestrze udostępnia się przez:
• otwarty dostęp do zawartości rejestru (bezpłatnie przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy),
• wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
Organizator prowadzący rejestr wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej, odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1923 ze zm.) wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5,- zł od każdej pełnej lub zaczętej strony (zgodnie ze stawką opłaty określoną w załączniku do niniejszej ustawy).
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłatę należy uiścić na konto bankowe Urzędu Miasta w Słupcy.  Bank Spółdzielczy  w Słupcy  Nr 45 8542 0001 0024 3377 0003 6753.

Plik docx WNIOSEK
09‑12‑2021 15:01:30
o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury
 
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
14KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
09‑12‑2021 15:00:34
dla których organizatorem jest Gmina Miejska Słupca
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
209KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Michał Zaradzki
email: redaktor@bip.slupca.pl tel.:063 277 27 27 fax: 063 277 26 69
, w dniu:  09‑12‑2021 14:59:15
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Michał Zaradzki
email: redaktor@bip.slupca.pl tel.:063 277 27 27 fax: 063 277 26 69
, w dniu:  09‑12‑2021 14:59:15
Data ostatniej aktualizacji:
09‑12‑2021 15:03:12
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie