Raporty z konsultacji
OBWIESZCZENIE BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY z dnia 11 lipca 2024 r. o przystąpieniu do przeprowadzenia postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”
Słupca, dnia 11.07.2024 r.
OBWIESZCZENIE BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
z dnia 11 lipca 2024 r.
o przystąpieniu do przeprowadzenia postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”
Na podstawie art. 30, art. 39 ust. 1 oraz art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.), podaję do publicznej wiadomości informację o:
• przystąpieniu do przeprowadzenia postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035” wraz z Prognozą Oddziaływania na Środowisko,
• możliwości zapoznania się z projektami ww. dokumentów oraz stanowiskiem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu (znak: WOO-III.410.274.2024.AM.1 z dnia 12 czerwca 2024 r.) w sprawie konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz stanowiskiem Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (znak: DN-NS.9011.622.2024 z dnia 1 lipca 2024 r.) w sprawie uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu pn. ,,Strategia Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”,
• możliwości składania uwag i wniosków w terminie od dnia 11.07.2024 r. do 01.08.2024 r. (włącznie) w trybie i na zasadach określonych w dziale III, rozdział 3 art. 39-43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t,j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.).
Miejsce udostępnienia dokumentacji:
Projekt „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko oraz stanowiskami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego dostępne są w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy, ul. Kazimierza Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, w pokoju nr 308 i w BOK, w godzinach pracy Urzędu (od poniedziałku do piątku od godz. 7:30 do godz.15:30) oraz w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Słupca.
Składanie uwag i wniosków
Propozycje, uwagi i wnioski można przekazać:
• w formie pisemnej na adres: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Kazimierza Pułaskiego 21, 62-400 Słupca;
• ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu w pokoju nr 308 w godzinach pracy Urzędu;
• za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: fundusze@miasto.slupca.pl
Termin składania uwag i wniosków od 11.07.2024 r. do 01.08.2024 (włącznie).
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Miasta Słupcy.
Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. 2023, poz. 1094 ze zm.) uwagi i wnioski złożone po upływie wskazanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.
Burmistrz Miasta Słupcy
/-/ Jacek Szczap
Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”
Słupca, dn. 01 lipca 2024 r.
Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”
Działając na podstawie art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324.), uchwały nr XL/273/14 Rady Miasta Słupcy z dnia 29 maja 2014 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Miejskiej Słupca oraz uchwały Nr LI/357/2023 Rady Miasta Słupcy z dnia 9 listopada 2023 roku sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035, przedstawiam niniejsze sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji projektu „Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”
Przedmiot konsultacji: „Strategia Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035”.
1. Podstawa prawna przeprowadzenia konsultacji: uchwała nr XL/273/14 Rady Miasta Słupcy z dnia 29 maja 2014 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Miejskiej Słupca oraz uchwała Nr LI/357/2023 Rady Miasta Słupcy z dnia 9 listopada 2023 roku sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035, przedstawiam niniejsze sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji projektu
2. Cel konsultacji: poznanie opinii i uwag mieszkańców Miasta Słupca, sąsiednich gmin i ich związków, partnerów społecznych i gospodarczych oraz dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Poznaniu oraz uzyskanie informacji zwrotnej dotyczącej poszczególnych zapisów dokumentu, w tym uwzględnienie w nim potrzeb i oczekiwań grupy adresatów.
3. Termin konsultacji: od 15 maja do 19 czerwca 2024 r.
4. Podmiot przeprowadzający konsultacje: Burmistrz Miasta Słupcy
5. Formy przeprowadzenia konsultacji: zbieranie uwag w formie elektronicznej lub papierowej za pomocą udostępnionego formularza oraz przesyłania na adres mailowy wskazany w ogłoszeniu o konsultacjach, a także zebrania konsultacyjnego, które odbyło się w formule spotkania online w dniu 7 czerwca 2024 roku o godz. 12:00. W spotkaniu wzięło udział 14 osób.
6. Informacja o sposobie promowania konsultacji: ogłoszenie o konsultacjach społecznych na oficjalnej stronie internetowej Gminy Słupca z załączeniem pliku z projektem Strategii Rozwoju Miasta Słupcy na lata 2025-2035 i formularzem zgłaszania uwag, opinii, propozycji zmian.
7. Informacja o uczestnikach konsultacji: w toku konsultacji społecznych wpłynął jeden formularz z jedną uwagą do projektu.
8. Ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w toku konsultacji społecznych.
Raport podsumowujący przeprowadzone konsultacje społeczne
Raport podsumowujący przeprowadzone konsultacje społeczne
projektu uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca
Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278 ze zm.) przeprowadzone zostały konsultacje społeczne projektu uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca, które miały na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag, opinii i propozycji dotyczących wyznaczonego obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
Konsultacje odbyły się w terminie od dnia 29 kwietnia 2024 r. do dnia 3 czerwca 2024 r. w następujących formach:
1. Zbierania uwag i wniosków w formie papierowej oraz elektronicznej z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego. Wypełnione czytelnie formularze można było dostarczyć:
• w postaci papierowej na adres Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (w Biurze Obsługi Klienta) w godzinach pracy Urzędu;
• w postaci elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mailowy: fundusze@miasto.slupca.pl;
2. Spotkania konsultacyjnego on-line, które odbyło się w dniu 16 maja 2024 r. za pośrednictwem platformy Microsoft Teams.
3. Ankiety on-line dostępnej pod adresem: https://forms.office.com/e/cFCRUjj65Y
Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy o rewitalizacji, informację o konsultacjach społecznych ww. projektu uchwały, ogłoszono nie później niż w dniu rozpoczęcia konsultacji społecznych 29 kwietnia 2024 r.:
1) przez publikację w prasie;
2) przez wywieszenie w widocznym miejscu na terenie objętym dokumentem poddawanym konsultacjom w siedzibie obsługującego go urzędu;
3) przez udostępnienie informacji na stronie podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na swojej stronie internetowej;
4) w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
Formularz zgłaszania uwag, diagnoza służąca wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy oraz projekt ww. uchwały wraz z załącznikiem graficznym, dostępne były:
1. na stronie internetowej Gminy Miejskiej Słupca: www.miasto.slupca.pl
2. na stronie podmiotowej Gminy w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.umslupca.finn.pl/
3. w formie papierowej udostępnionej na żądanie osób zainteresowanych w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca.
Protokół z przeprowadzenia badania ankietowego
Podczas trwania konsultacji społecznych interesariusze rewitalizacji mieli możliwość wzięcia udziału w ankiecie on-line dotyczącej wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca. Liczba wypełnionych ankiet wyniosła 38. Wyniki ankietyzacji potwierdziły występowanie nagromadzenia negatywnych zjawisk w sferze społecznej oraz innych sferach na obszarze wskazanym jako obszar rewitalizacji. Wspomniane wyniki posłużą opracowaniu diagnozy szczegółowej obszaru rewitalizacji przy przygotowywaniu Gminnego Programu Rewitalizacji. Podsumowanie badania ankietowego w postaci raportu dostępne jest pod linkiem: https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=1O6fOFtP42lTfoXgaYsqU92mWNx37BxJ&id=PelUsrVwlUq3bh9cA9IKkPzDNABoK8xKmo0lhmacgB1UNDk2UFZDMDNWWEIyRlUyMjg3VlFZU0VBMiQlQCN0PWcu
Protokół z otrzymanych formularzy do zgłaszania uwag
W trakcie konsultacji społecznych w wyznaczonym terminie nie wpłynął żaden wypełniony formularz składania uwag do projektu uchwały z załącznikami.
Protokół z przeprowadzenia spotkania konsultacyjnego
Jedną z form konsultacji społecznych ww. projektu uchwały wraz z załącznikiem było spotkanie konsultacyjne on-line z interesariuszami procesu rewitalizacji, które odbyło się w dniu 16 maja 2024 r. za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Na spotkaniu konsultacyjnym przedstawiona została propozycja granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz metodologia ich wyznaczenia. Uczestnicy mieli możliwość przedstawienia swoich wniosków, a także swobodnego udziału w dyskusji na temat wyznaczonego obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji. Podczas spotkania nie zgłoszono żadnych uwag ani propozycji zmian projektu. W spotkaniu wzięło udział 9 osób.
OGŁOSZENIE w/s konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca
Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca
Burmistrz Miasta Słupcy zawiadamia o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu Uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca.
Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag do wyżej wymienionego projektu uchwały.
Konsultacje przeprowadzone będą od 29 kwietnia do 3 czerwca 2024 roku w postaci:
1. Zbierania uwag w postaci wypełnionego papierowego lub elektronicznego formularza uwag.
Formularz dostępny będzie:
- na stronie internetowej Gminy Miejskiej Słupca www.miasto.slupca.pl
- na stronie Gminy Miejskiej Słupca w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.umslupca.finn.pl/
- na żądanie osób zainteresowanych w siedzibie Urzędu Miasta w Słupcy
Wypełnione formularze należy dostarczyć:
- drogą elektroniczną na adres e-mailowy: fundusze@miasto.slupca.pl
- drogą korespondencyjną na adres: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca
- bezpośrednio do Urzędu Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (w Biurze Obsługi Klienta) godzinach pracy Urzędu.
2. Wypełnienia ankiety on-line dostępnej pod adresem: https://forms.office.com/e/cFCRUjj65Y
3. Spotkania konsultacyjnego on-line, przeprowadzonego za pośrednictwem platformy Microsoft Teams z interesariuszami rewitalizacji, na którym zostanie omówiona metodyka wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Miasta Słupcy. Spotkanie odbędzie się w dniu 16.05.2024 roku o godz. 12:00. Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się do dnia 13.05.2024 roku klikając w podany link: https://forms.office.com/e/3JCtHtaQsk. Na podanego podczas rejestracji maila zostanie Państwu przesłany właściwy link do spotkania konsultacyjnego.
Uwagi do projektu uchwały można składać do 03.06.2024 r. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miasta w Słupcy.
Poniższe materiały informacyjne zostaną zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie podmiotowej Gminy w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.umslupca.finn.pl i stronie www.miasto.slupca.pl oraz dostępne na żądanie osób zainteresowanych w wersji papierowej w Urzędzie Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca:
1. Projekt Uchwały Rady Miasta Słupcy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy Miejskiej Słupca,
2. Formularz zgłaszania uwag,
3. Mapa określająca granice obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
4. Diagnoza służąca wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Słupcy.
KONSULTACJE SPOŁECZNE – REWITALIZACJA RYNKU W SŁUPCY
Burmistrz Miasta Słupcy ogłasza przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Słupcy oraz organizacjami działającymi na terenie miasta Słupcy i zrzeszającymi mieszkańców miasta Słupcy.
Celem konsultacji jest uzyskanie opinii dotyczących projektu koncepcyjnego dla zadania „Rewitalizacja Słupeckiego Rynku”.
Konsultacje rozpoczną się od dnia 12.12.2022 roku i będą trwać do dnia 31.12.2022 roku.
Konsultacje odbywać się będą poprzez podanie w formie wizualnej w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej miasta projektu koncepcyjnego dla zadania „Rewitalizacja Słupeckiego Rynku”.
Opinie należy składać w formie elektronicznej poprzez platformę zamieszczoną na stronie www.miasto.slupca.pl, a także wersji papierowej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Słupcy ul. Pułaskiego 21.
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy: um@miasto.slupca.pl
Opinie zgłaszać mogą jedynie mieszkańcy miasta Słupcy oraz organizacje zrzeszające mieszkańców miasta i prowadzące działalność na terenie miasta Słupcy.
Link do platformy konsultacyjnej, na której można wypełnić formulaż konsutacyjny
Link do prezentacji koncepcji rewitalizacji rynku
Wynik konsultacji Projektu „Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022”.
Słupca, 18 października 2021 r.
Wynik konsultacji
Projektu „Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi
i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022”.
W terminie od dnia 27 września 2021 roku do dnia 15 października 2021 roku trwały konsultacje z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Ogłoszenie o konsultacjach wraz z projektem „Programu o współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022” zamieszczone było w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Słupcy.
Opinie na temat programu można było składać w formie elektronicznej na adres e-mail: ngo@miasto.slupca.pl lub w formie papierowej bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta Pułaskiego 21.
W dniu 15 października 2021 r. o godz. 11.00 w Sali Narad, Urzędu Miasta w Słupcy odbyło się bezpośrednie spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych.
W wyznaczonym terminie konsultacji nie zgłoszono uwag i opinii dotyczących projektu „Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022”.
Stanowisko Burmistrza Miasta Słupcy
Stanowisko Burmistrza Miasta Słupcy w sprawie przeprowadzonych konsultacji projektu „Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022”.
Na podstawie uchwały Nr LII/295/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 28 października 2010 r. w sprawie określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, w terminie od dnia 27 września 2021 roku do dnia 15 października 2021 roku przeprowadzono konsultacje
z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Na tej podstawie Burmistrz Miasta Słupcy informuje, że projekt „Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022” został pozytywnie zaopiniowany przez organizacje pozarządowe działające na terenie Miasta Słupcy.
Wyniki konsultacji Projektu "Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2019"
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY z dnia 19 września 2018 r. - Konsultacje
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
z dnia 19 września 2018 r.
Na podstawie §3 ust. 1 uchwały nr LII/295/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 28.10.2010 roku w sprawie określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowych tych organizacji.
ogłasza
przeprowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nad projektem rocznego programu współpracy z tymi organizacjami.
1. Celem konsultacji jest uzyskanie opinii nad projektem programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2019, który stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
2. Przedmiotem konsultacji jest w szczególności projekt programu współpracy miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
3. Konsultacje rozpoczynają się od dnia 24 września 2018 roku i trwają do dnia 9 października 2018 roku.
4. Konsultacje odbywać się będą poprzez:
- podanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Słupcy projektu programu o współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które odbędzie się w dniu 9 października 2018 o godz. 1400 w Sali Narad, Urzędu Miasta w Słupcy.
5. Opinie należy składać w formie elektronicznej na adres e-mail: ngo@miasto.slupca.pl lub w
wersji papierowej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Słupcy ul. Pułaskiego 21.
Burmistrz Miasta Słupcy
/-/ Michał Pyrzyk