Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie GMINY MIEJSKIEJ SŁUPCA za 2018 rok
NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU NA 2018 ROK
K O M U N I K A T
NABÓR WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU NA 2018 ROK
Informujemy, iż w okresie od dnia 14 maja 2018 r. do dnia 31 sierpnia 2018 r. można składać w urzędach gmin powiatu słupeckiego wnioski o sfinansowanie kosztów związanych likwidacją wyrobów zawierających azbest.
Zgodnie z zatwierdzonym „Regulaminem finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Słupeckiego na 2018 rok”, do korzystania ze środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu uprawnione są wszystkie osoby, które posiadają nieruchomości na terenie gmin powiatu słupeckiego, na której występują wyroby zawierające azbest oraz wpisane są do wojewódzkiej bazy danych o wyrobach i odpadach zawierających azbest (WBDA).
Środki finansowe na realizację Zadania pochodzą z budżetu Powiatu, budżetów Gmin biorących udział w Programie oraz z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Dofinansowanie do kosztów działania obejmującego łącznie demontaż wyrobów azbestowych oraz transport i unieszkodliwianie wytworzonego odpadu azbestowego i/lub kosztów działania obejmującego wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu azbestowego, składowanego na terenie nieruchomości należącej do wnioskodawcy przyznawane będzie w wysokości 100% całościowych kosztów tego działania.
Pomoc finansowa nie obejmuje zakładania nowych pokryć dachowych.
Pomoc finansowa udzielana będzie na pisemny wniosek złożony we właściwym urzędzie gminy, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do „Regulaminu finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Słupeckiego na 2018 rok”.
Wnioskodawcy prowadzący działalność gospodarczą oraz wnioskodawcy prowadzący działalność w sektorze produkcji rolnej zobowiązani są również do załączenia do wniosku odpowiednich dokumentów określonych w § 12 ww. Regulaminu.
Formularz wniosku (zał. nr 1), oświadczenia (zał. nr 2) oraz regulamin są dostępne w każdym Urzędzie Gminy, jak również na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Słupcy, w zakładce Powiat – Informacja o środowisku – Azbest 2018 ( www.powiat-slupca.pl ).
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości informacji udziela pracownik właściwego Urzędu Gminy oraz Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Słupcy, wykonujący zadania z zakresu gospodarki odpadami.
Zarząd Województwa Wielkopolskiego informuje:
Zarząd Województwa Wielkopolskiego informuje:
W trosce o zdrowie i życie mieszkańców, na terenie całego województwa wielkopolskiego, od 1 maja 2018r. zaczyna obowiązywać UCHWAŁA ANTYSMOGOWE, które zakazują stosowania najgorszej jakości paliw stałych np bardzo drobnego miału lub węgla brunatnego czy flotokoncentratu.
Ponadto wszystkie nowe kotły muszą zapewnić możliwość wyłącznie automatycznego podawania paliwa, wysoką efektywność energetyczną oraz dotrzymanie norm emisyjnych.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.umww.pl
ZAWIADOMIENIE
Słupca, dnia06 grudnia 2017r.
DPO.6220.2.3.2016
ZAWIADOMIENIE
Na podstawie art. 10 § 1 w związku z art. 49, art. 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego /tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1257 ze zm./ Burmistrz Miasta Słupcy
zawiadamia,
że Inwestor planowanego przedsięwzięcia „Budowa stacji paliw przy ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego 4 (dawna Berlinga) w Słupcy na działkach geodezyjnych nr 313/3, 3024, 3065” firma Fedo Sp. z o.o., ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego 4, 62 – 400 Słupcareprezentowana przez Piotr KruszyńskiFirma Projektowo – Usługowa „Kontur” Sp. z o. o., ul. Bednarska 13 , 60 – 571 Poznań pismem z dnia 30.11.2017r. /otrzymane 01.12.2017r./ wniósł o korektę wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji planowanego przedsięwzięcia i wykreślenie z niego numeru działki 3065 podając, że nieruchomość ta została błędnie wpisana do wniosku, a omawiana inwestycja realizowana będzie jedynie na działkach nr ewid. 313/3 i 3024, obręb Słupca, Gmina Miejska Słupca.
W myśl art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks Postępowania Administracyjnego /tj. Dz. U. z 2016r. poz. 23 ze zm./ strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20 osób, dlatego zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko/tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1405 ze zm./ w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks Postępowania Administracyjnego / tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1257 ze zm./ - niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Słupcy oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy w dniu 07 grudnia 2017r.
Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. 21 grudnia 2017r.
W związku z powyższym Burmistrz Miasta Słupcy informuje zainteresowanych, że można zapoznaćsię osobiście lub przez pełnomocnika z aktami w/w inwestycji w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego zawiadomienia w siedzibie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, pokój 313 w godzinach urzędowania.
Zastępca Burmistrza
Tomasz Garsztka
Otrzymują:
1. Piotr KruszyńskiFirma Projektowo – Usługowa „Kontur” Sp. z o. o., ul. Bednarska 13 , 60 – 571 Poznań.
2. Fedo Sp. z o. o. ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego 4, 62 – 400 Słupca.
3. Krokus Sp. z o. o. ul. Św. Mikołaja 5, 62 – 080 Swadzim.
4. Pozostałe strony wyznaczone zgodnie z art. 28 kpa
Strony postępowania w trybie art. 74 ust. 3 w/cyt. ustawy w związku z art. 49kpa – tablica ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy i strona internetowa: www.bip.slupca.pl.
5. A/a.
Sporządził: D.M.
Sprawę prowadzi; Dorota Maleszka tel. 63 2772727 wewn. 226, email: dpo@miasto.slupca.pl