Ogłoszenia


Plik pdf Sprawozdanie
05‑10‑2016 12:10:46
z realizacji Programu wspołpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2015 rok
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
1,4MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Sprawozdanie
05‑10‑2016 12:04:48
z realizacji Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2014 rok
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
1,3MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Sprawozdanie
03‑10‑2016 14:23:23
z realizacji Programu wspołpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 rok
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
851KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Wyniki konsultacji
03‑10‑2016 14:12:13
Projektu "Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2016".
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
120KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

ZARZĄDZENIE NR 69/2016 BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY z dnia 16 września 2016 r. w sprawie rozdziału środków z zakresu wspierania sportu w Gminie Miejskiej Słupca.

16‑09‑2016 09:39:33

ZARZĄDZENIE NR 69/2016
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY

z dnia 16 września 2016 r.
w sprawie rozdziału środków z zakresu wspierania sportu w Gminie Miejskiej Słupca.


Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 
z 2016 r. poz. 446 ) oraz Uchwały Nr XIV/94/16 Rady Miasta Słupcy z dnia 18 lutego 2016r. w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadań z zakresu wspierania sportu w Gminie Miejskiej Słupca (Dz. Urz. Woj. Wlkp.  z 2016r. poz. 1527 z dnia 23 lutego 2016r.) i zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej, Burmistrz Miasta Słupcy zarządza, co następuje: 

§ 1. Przyznać wsparcie finansowe z zakresu wspierania sportu w Gminie Miejskiej Słupca na rok 2016 następującym klubom sportowym:
1)  Międzyszkolnemu Klubowi Sportowemu w Słupcy, ul. Powstańców Wlkp. 22b, 62-400 Słupca 
dotację w wysokości 5 000 zł,
2) Słupeckiemu Towarzystwu Koszyków GROM w Słupcy, ul. Traugutta 10A/11, 62-400 Słupca dotację w wysokości 5 000 zł, 
3) Słupeckiemu Klubowi Piłkarskiemu Słupca, ul. Gajowa 4, 62-400 Słupca dotację w wysokości 17 000 zł,
4) Klubowi Sportowemu Stowarzyszenie Przyjaciół Siatkówki w Słupcy, ul. Plac Szkolny 1/LO, 62-400 Słupca dotację w wysokości 13 000 zł. 

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się inspektorowi ds. sportu. 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Słupcy, umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.slupca.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy www.miasto.slupca.pl
 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

21‑06‑2016 15:02:52

Słupca, dnia 20.06.2016r.
Nr OR.2601.18.2016


ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Uprzejmie informuję, że w postępowaniu na:„Wykonanie i dostawę urn wyborczych dla Gminy Miejskiej Słupca”, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma: Grupa METALCRAFT Sp. z o.o. z siedzibą w Kaliszu, której zaproponowano udzielnie zamówienia.
W postępowaniu uczestniczyło 8 oferentów. 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pliki do pobrania

21‑06‑2016 14:59:58

Słupca, dnia 20.06.2016r.
Nr OR.2601.18.2016


ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Uprzejmie informuję, że w postępowaniu na:„Wykonanie i dostawę urn wyborczych dla Gminy Miejskiej Słupca”, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma: Grupa METALCRAFT Sp. z o.o. z siedzibą w Kaliszu, której zaproponowano udzielnie zamówienia.
W postępowaniu uczestniczyło 8 oferentów. 
 

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

08‑06‑2016 08:07:44

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Informuje, iż w wyniku przeprowadzenia zapytania ofertowego, którego przedmiotem jest „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Słupca i jej jednostek organizacyjnych“dokonano wybory najkorzystniejszej ofertyzłożonej przez następującego wykonawcę:
Bank Spółdzielczy w Słupcy
ul. Mickiewicza 2
62 - 400 Słupca

Oferta złożona przez powyższego wykonawcę spełnienia wymagana zamawiającego.
W przedmiotowym postępowaniu złożono jedną ofertę.


Burmistrz Miasta Słupcy

/-/ Michał Pyrzyk

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ „Wykonanie i dostawę urn wyborczych dla Gminy Miejskiej Słupca”

11‑05‑2016 14:45:40

Słupca, dnia 11 maja 2016r.
Nr OR.2601.18.2016


ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ

Burmistrz Miasta Słupcy
ZAPRASZA
do złożenia oferty cenowej na:
 „Wykonanie i dostawę urn wyborczych dla Gminy Miejskiej Słupca”

1. Opis przedmiotu i  warunków zamówienia
Przedmiotem zamówienia są urny wyborcze:
1) dla obwodu głosowania do 750 wyborcóww tym dla obwodu, w którym lokal wyborczy dostosowany jest do potrzeb wyborców niepełnosprawnych – 1 szt.
2) dla obwodu głosowania powyżej 750 wyborców – 3 szt.
3) dla obwodu głosowania powyżej750 wyborców, w którym lokal wyborczy dostosowany jest do potrzeb wyborców niepełnosprawnych – 4 szt.
4) urna pomocnicza (przenośna) dla obwodu głosowania w zakładzie opieki zdrowotnej – 1 szt.
Urny wyborcze musząodpowiadać wymaganiom, spełniać warunki i być zgodne ze wzorami określonymi w załącznikach do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 21 marca 2016 r. w sprawie wzorów urnwyborczych (M.P. poz. 312) z uwzględnieniem uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 11 kwietnia 2016 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wzorów urn wyborczych (M.P. poz. 398)
Podczas wykonywania urn zamawiający wymaga:
1) stosowanie uchwytów urn o trzech punktach podparcia lub uchwytów, które całą powierzchnią przylegają do boków urny,
2) zagięcie górnych krawędzi boków urny do jej wnętrza, co usztywni konstrukcję urny,
Ponadto zamawiający dopuszcza:
1) wykonanie zagiętych do wnętrza urny krawędzi otworu wrzutowego („kołnierza”), co usztywni konstrukcję wieka urny oraz ułatwi wyborcom wrzucanie kart do głosowania ( po zwężeniu otwór wrzutowy nie może być węższy niż 1,5 cm),
2) zastosowanie do zamknięcia i blokowania wieka urny:
- mechanizmów odciąganych (bez możliwości ich całkowitego wyjęcia) zamiast zakręcanych, pod warunkiem umieszczenia w ścianach bocznych i wieku urny otworów umożliwiających założenie plomby plastikowej lub metalowej,
- śrub wkręcanych  (bez możliwości całkowitego wykręcenia) w nitonakrętki zamocowane w ścianach bocznych urny.
Wykonawca winien wziąć pod uwagę, że liczba nitów służących do łączenia elementów urny wskazana we wzorach jest przykładowa, urna może być połączona większa ilością nitów; urna ma być wykonana w taki sposób, aby była trwała.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na dostarczone urny wyborcze na minimum 36 miesięcy.
2. Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin złożenia oferty:
1) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej na formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1) w terminie do dnia18 maja br., pocztą na adres: Urząd Miasta w Słupcy,  ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca, pocztą elektroniczną na adres sekretarzum@miasto.slupca.pl  lub faxem na numer 63 277 26 69.
2) Do oferty należy dołączyć projekt urny wyborczej z opisem technicznym wykonania oraz oświadczeniem, iż projekt zgodny jest z wytycznymi Państwowej Komisji Wyborczej.  

3. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty:
Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, którego oferta spełni wymagania przedstawione w niniejszym zapytaniu oraz który zaoferuje najkorzystniejszą cenę.

4. Termin realizacji zamówienia:
Do dnia 30 czerwca 2016r.

5. Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia:
Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca

6. Osoba uprawniona do kontaktu z oferentami:
Beata Wyderkiewicz - Sekretarz Miasta tel. 63 277 27 27 wew. 202

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA PROPOZYCJI CENOWEJ - OFERTY „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Słupca i jej jednostek organizacyjnych“

29‑04‑2016 08:50:57

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA
PROPOZYCJI CENOWEJ - OFERTY

(w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego 
o szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia poniżej 30 000 Euro zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.)
 oraz na podstawie wewnętrznych procedur określonych Zarządzeniem Nr 18/2015 Burmistrza Miasta Słupcy z dnia 31 marca 2015 r.)

prowadzonego pod nazwą: „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miejskiej Słupca i jej jednostek organizacyjnych“

I. INFORMACJE O ZAMAWIAJĄCYM
Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Słupca 
Adres zamawiającego: ul. Pułaskiego 21 
Kod Miejscowość: 62-400 Słupca 
Telefon: 63-277-27-27
Faks: 63-277-26-69
adres strony internetowej www.miasto.slupca.pl 
adres poczty elektronicznej e.mail : um@miasto.slupca.pl 

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA.

1. Zaproszenie do złożenia propozycji cenowej prowadzone jest  w postępowaniu o wartości szacunkowej, której wartość nie przekracza wyrażonej w złotych  równowartości kwoty 30 000 Euro.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

KOD CPV: 66.11.00.00-4 usługi bankowe
66.11.20.00-8 usługi depozytowe

1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z obsługą bankową budżetu Gminy Miasta Słupca i jego niżej wymienionych jednostek organizacyjnych:
- Urząd Miasta w Słupcy 
- Szkoła Podstawowa nr 1 im.  KEN  w Słupcy,
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Słupcy,
- Publiczne Gimnazjum w Słupcy,
- Przedszkole Miejskie nr 1 w Słupcy,
- Przedszkole Miejskie nr 2 „Miś” w Słupcy,
- Przedszkole Miejskie nr 4 „Jarzębinka” w Słupcy,
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupcy,
- Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Słupcy
- Miejski Zakład Energetyki Cieplnej w Słupcy,
- Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Słupcy,
- Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Słupcy.

Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości jednostek organizacyjnych objętych usługą w przypadkach określonych poniżej. W przypadku powołania nowych jednostek organizacyjnych, ich obsługa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z zawartą umową. W przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych lub powołania nowych jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Słupca, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie. Rachunki będą otwierane i zamykane przez osoby uprawnione ze strony Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych. 
Z a k r e s  usługi obejmuje w szczególności:
a) otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego budżetu, rachunków bieżących w/w jednostek budżetowych,  rachunków pomocniczych w walucie polskiej, rachunków sum depozytowych i rachunków funduszy specjalnych - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
b) oprocentowanie rachunku bieżącego oraz rachunków pomocniczych w okresie obowiązywania niniejszej umowy rachunku, (naliczenie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach powinno następować w okresach kwartalnych, ostatniego dnia kwartału według stopy redyskonta weksli);
c) otwarcie darmowych kont wyłącznie na potrzeby obsługi osób korzystających z różnych form pomocy społecznej i wykonywanie operacji gotówkowych na tych kontach również nieodpłatnie;
d) przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunku bankowego;
e) przyjmowanie wolnych środków na lokaty krótkoterminowe;
f) sporządzanie wyciągów bankowych po każdej zmianie salda na rachunku łącznie z wtórnikami do przelewów na każdy dzień roboczy;
g) udostępnienie zamawiającemu w siedzibie zamawiającego systemu bankowości elektronicznej umożliwiającej dokonywanie przelewów oraz uzyskiwanie informacji o stanie rachunków i dokonywanych operacjach  oraz zapewnienie jednorazowej, nieodpłatnej dostawy tokenów, kart i czytników dla urzędu, jednostek budżetowych i zakładów budżetowych;
h) umożliwienie zaciągania kredytów krótkoterminowych w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru  środków w wysokości określonej upoważnieniem w uchwale budżetowej, na   warunkach określonych odrębną umową, których oprocentowanie oparte będzie na stawce WIBOR 1M, 
i)  uruchomienie skrzynki depozytowej,
j) przyjmowanie wpłat gotówkowych Urzędu Miasta w Słupcy dotyczących opłat parkingowych na rachunek w formie zamkniętej.  

UWAGA: w związku z brakiem posiadania kasy przez Gminę Miejską Słupca, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na  koszt  własny wyposażył i prowadził punkt kasowy w budynku jednostki. Wymagane  jest uruchomienie punktu w ciągu miesiąca od daty podpisania umowy. Korzystanie z pomieszczeń Urzędu Miasta w Słupcy będzie odpłatne.

2. Dodatkowe wymagania Zamawiającego:
a) bank zapewni bezpłatną instalację i szkolenie przy wdrażaniu systemu bankowości elektronicznej we wszystkich jednostkach organizacyjnych,
b) obsługa kasowa zamawiającego w siedzibie banku odbywać się będzie poza kolejnością 
c) bank nie będzie pobierał opłat i prowizji za:
-  wpłaty i wypłaty gotówkowe  z rachunków zamawiającego dokonywanych przez Gminę i jednostki organizacyjne ( z wyjątkiem usługi określonej w pkt 1  lit. j ),
- wpłaty w ramach płatności masowych
- przelewy wewnętrzne,
- sporządzanie wyciągów,
- otwarcie i likwidację rachunku lokat terminowych,
d) bank powinien posiadać siedzibę oddziału, filii, bądź punktu kasowego w Słupcy, lub złożyć oświadczenie, iż utworzy placówkę w terminie 1 miesiąca od dnia podpisania umowy.

Dane ogólne dotyczące obsługi bankowej Zamawiającego, przyjęte jako podstawa do sporządzenia i złożenia oferty:
- liczba prowadzonych rachunków bankowych : obecnie jest to 13 rachunków bieżących oraz 28 pomocniczych; 
- średnie saldo środków własnych na rachunkach bankowych 1 650 000,00 zł;
- średnioroczne wpłaty gotówkowe Urzędu Miasta w Słupcy dotyczące opłat parkingowych na rachunek w formie zamkniętej 240 000,00 zł,
- przyznany kredyt w rachunku bieżącym 1 000 000,00 zł ( do tej pory nie korzystano  z w/w usługi);
- wpłaty na rachunek Gminy i jednostek organizacyjnych przez osoby trzecie to ok. 24 268 sztuk rocznie, przeciętna wartość wpłat 343,30 zł ;
- wartość przelewów wykonywanych elektronicznie w miesiącu - ok. 9 043 433,00 zł ;
- liczba przelewów elektronicznych wykonywanych w miesiącu  - ok. 3 240 szt.;
- aktualnie koszt najmu od jst pomieszczenia przeznaczonego na POK to: czynsz 302,58 zł + opłata eksploatacyjna (energia elektryczna i cieplna) 69,74 zł miesięcznie.


IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1.Termin realizacji zamówienia publicznego: od 01.07.2016 r. do 30.06.2019 r.


V. PROPOZYCJA CENOWA - OFERTA
1. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik  zaproszenia  w siedzibie zamawiającego tj. Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21 w Biurze Obsługi Klienta do dnia  19.05.2016r. do godz.15:00.

2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty  zamawiający będzie się kierował niżej podanymi kryteriami:
( A) Cena – opłaty i prowizje – waga kryterium: 85%
( B ) Wysokość oprocentowania a,vista rachunków podstawowych i pomocniczych  – waga kryterium: 10%
( C ) Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym - waga kryterium: 5%

3. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta odpowiada warunkom określonym w Zaproszeniu, jednocześnie uzyskała najwyższą ilość punktów oraz uznana została za najkorzystniejszą z punktu widzenia Zamawiającego. 
Ocena ofert wg kryterium ceny dokonywana będzie wg następujących zasad:
– zamawiający stosować będzie ocenę punktową;
– kryterium cenowe oceniane będzie na podstawie wzoru:

( A ) Cena – wysokość opłat i prowizji za obsługę bankową  - waga za kryterium: 85 %

             Najniższe zaproponowane koszty +1
( A )  = ----------------------------------------------    x   0,85 x 100
Koszty w badanej ofercie + 1

( B ) Wysokość oprocentowania a,vista rachunków podstawowych i pomocniczych – waga za kryterium: 10%

                  Oprocentowanie  badanej oferty
( B )  = -----------------------------------------------------------    x   0,10 x 100
      Najwyższe zaproponowane oprocentowanie

( C ) Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym  - waga za kryterium: 5 %


           Najniższe zaproponowane oprocentowanie  
( C )  = -----------------------------------------------------------    x   0,05 x 100
               Oprocentowanie  badanej oferty

Ilość punków przyznanych w ofercie podlega sumowaniu = ( A )  + ( B )  + ( C )

VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA  OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

1.  W postępowaniu o udzielenie zamówienia, mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
    
2. W rozdziale VII Zaproszenia, dotyczącym wykazu oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający szczegółowo wskazuje jakich oświadczeń lub dokumentów żąda od Wykonawcy.

VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY:

1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zawarte w formularzu oferty),
2) aktualny odpis z właściwego rejestru
3) zezwolenie na prowadzenie działalności, zgodnie z ustawą Prawo bankowe.

VIII. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI:

Osobą upoważnioną do udzielania informacji jest Pani Mirosława Koziorowska – Skarbnik Miasta, nr tel. 63-277-27- 27, wew.212. Ewentualne zapytania należy kierować drogą mailową na adres:  skarbnik@miasto.slupca.pl do dnia 19.05.2016 r.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 303 Numer strony: 1 .. 19  20  21  22  23  .. 31
Informacja wytworzona przez:
Wojciech Buśkiewicz
email: buskiewicz@miasto.slupca.pl tel.:632772727
, w dniu:  09‑09‑2007 18:46:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Michał Zaradzki
email: redaktor@bip.slupca.pl tel.:063 277 27 27 fax: 063 277 26 69
, w dniu:  09‑09‑2007 18:46:00
Data ostatniej aktualizacji:
16‑10‑2025 11:25:29
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie