Załącznik Nr 1 do DPO.6220.1.1.2013
zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
/ Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./.
Planowane Przedsięwzięcie "Rozbudowa istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów" polega na przebudowie przedsięwzięcia wymienionego w § 3 ust. 1 pkt. 52) ppkt b), pkt 80, pkt 95, pkt 98 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz.1397/, zatem na podstawie § ust. 2 pkt 2 zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być stwierdzony.
Planuje się budowę:
- instalacji do mrożenia i magazynowania produktów - hala chłodni + mroźni,
- rozbudowa magazynu porozbiórkowego,
- budowę budynku socjalno - administracyjnego,
- dróg i placów utwardzonych.
Planowana zabudowę stanowić będzie:
- hala chłodni - mroźni - 64 x 15,5m = 992 m2 i wysokości ok. 12m, wykonana w konstrukcji stalowej. Cała konstrukcja zostanie obłożona płytami izolacyjnymi (blacha + min. 20 cm pianki poliuretanowej lub styropianu). Budynek będzie hermetycznie szczelny. Na budynku nie będzie, żadnych wentylatorów ani innych wywietrzników.
- rozbudowa magazynu porozbiórkowego - 9,1 x 21,2m = 192,92 m2 i wysokości ok. 4m wykonana w konstrukcji stalowej. Cała konstrukcja zostanie obłożona płytami izolacyjnymi (blacha + min. 20 cm pianki poliuretanowej lub styropianu). Budynek będzie hermetycznie szczelny. Na budynku nie będzie, żadnych wentylatorów ani innych wywietrzników.
- budynek socjalny - 8 x 7,5m = 60 m2 i wysokości ok. 4m, budynek o konstrukcji tradycyjnej murowanej, wykonany z ściany warstwowej z cegły lub bloczków budowlanych. Ogrzewany z cieplika miejskiego.
- place i drogi utwardzone - ok. 800 m2 wykonane z nawierzchni asfaltowej położonej na podbudowie z tłucznia kamiennego i żwiru.
Łącznie planowana budowa zajmie: 1244,92 m2 pod budynkami i 800 m2 place i drogi utwardzone.
Budynki będą podłączone do istniejących w zakładzie przyłączy wodociągowych, energetycznych i instalacji chłodniczych.
W całym zakładzie po planowanej rozbudowie powierzchnie pod budynkami zajmą 14.244,92m2, drogi i parkingi - 10.800m2, staw osadnik oczyszczalni ok. 0,9ha. Łączna powierzchnia budowli po rozbudowie wyniesie 34.044,92m2. Będzie to stanowić 53,2% całej powierzchni przeznaczonej pod inwestycje.
W wyniku planowanych prac nie zajdzie konieczności usuwania drzew czy krzewów.
Nie planuje się budowy osobnej instalacji chłodniczej. W celu schładzania pomieszczeń zostaną wykorzystane wolne moce przerobowe hali sprężarek zlokalizowanej na terenie zakładu. Stąd izolowanymi przewodami amoniak zostanie dostarczony do wentylatorów chłodniczych umieszczonych wewnątrz poszczególnych pomieszczeń.
Wszystkie prace będą wykonywane wewnątrz budynków. Do obsługi instalacji zostaną wykorzystane przenośniki liniowe, wózki elektryczne wysokiego pakowania i wózki ręczne (tzw. paleciaki).
Do budynków instalacji chłodni zostanie dobudowany budynek socjalno administracyjny. Zostaną w nim umieszczone pomieszczenia z łazienkami dla pracowników oraz część administracyjna zajmująca się dystrybucja schłodzonych produktów.
Instalacja będzie schładzała i mroziła do 75,00 Mg wyrobów na dobę i około 20.000,00 Mg wyrobów na rok. Zakładany czas pracy 250 dni w roku. Do obsługi instalacji zostanie zatrudnionych do 4 pracowników.
Szacunkowe zapotrzebowanie na wodę wynosi : 25m3/miesiąc
Szacunkowe zapotrzebowanie na energię wynosi:
elektryczną: / 40/ kW
cieplną: / - 10 / kW
W celu ochrony środowiska, planuje się:
- zastosowanie konstrukcji nowej, spełniającej normy budowlane i środowiskowe,
- zastosowanie urządzeń spełniających wymagane normy w poszczególnych pomieszczeniach,
- instalacja zaopatrzona będzie w środki neutralizujące i zaradcze na wypadek sytuacji awaryjnych,
- na terenie zakładu jest aktualny program, zaakceptowany przez odpowiedzialne osoby postępowania w sytuacjach awaryjnych,
- pracownicy będą przeszkoleni jak należy postępować w sytuacjach awaryjnych,
- gromadzenie selektywne odpadów w przystosowanych do nich pojemnikach i miejscach składowych minimalizujących ewentualne przedostawanie się zanieczyszczeń do środowiska, a następnie przekazywanie ich uprawnionym podmiotom,
- przekazywanie powstających ścieków technologicznych i socjalnych, przez wewnątrz zakładową kanalizację do zakładowej oczyszczalni ścieków,
- kierowanie powstających wód opadowych i roztopowych przez wewnątrz zakładową kanalizację, do separatora substancji ropopochodnych i następnie do miejskiej kanalizacji deszczowej,
- szczegółowy monitoring zużycia energii i surowców.
Maksymalne zużycie wody na cele socjalno - bytowe, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody, wynosi 60 dm3/osobę/dobę i 1,5 m3/miesięcznie/osobę co przy 4 pracownikach daje 0,24m3 na dobę i 6,0 m3 miesięcznie. Faktyczne zużycie będzie dużo niższe i wykazywane na podstawie wskazań licznikowych. Ścieki będą odprowadzane do wewnątrz zakładowej oczyszczalni ścieków i dalej Kanałem Sierakowskim do rzeki Meszny. Ze względu na ich niewielką ilość nie wpłyną one na pracę zakładowej oczyszczalni ścieków.
Ścieki technologiczne będą związane z czyszczeniem powierzchni magazynowych. W pomieszczeniach chłodni i magazynie rozbiórkowym działania takie są planowane około 2 razy na miesiąc, a w mroźni około 2 razy na rok. Mycie powierzchni magazynowych będzie wykonywane wodą z dodatkiem środków dezynfekujących stosowanych w zakładzie na liniach rozbioru mięsa.
Przewiduje się, że miesięcznie będzie powstawać do 20 m3 ścieków technologicznych. Swoim składem będą one zbliżone do pozostałych ścieków technologicznych powstających w zakładzie.
Ze względu na organizację pracy, czyszczenie hal będzie planowane w okresach mniejszego obciążenia linii produkcyjnych (mniej produktów do schłodzenia i mrożenia). Tym samym nie wpłyną one na ilość dobowo wytwarzanych ścieków.
Ścieki będą odprowadzane do wewnątrz zakładowej oczyszczalni ścieków i dalej Kanałem Sierakowskim do rzeki Meszny. Ze względu na ich niewielką ilość oraz organizację pracy nie wpłyną one na pracę zakładowej oczyszczalni ścieków. Zgodnie z posiadanym pozwoleniem zakładana maksymalna produkcja ścieków w zakładzie wynosi do Q roczne = 351000,0 m3/rok.
Wody opadowe i roztopowe będą odprowadzone wewnątrzzakładową kanalizacją do separatora substancji ropopochodnych i dalej do miejskiej kanalizacji deszczowej.
Powstające odpady na etapie realizacji i likwidacji przedsięwzięcia będą związane z pracami ziemnymi, budowlanymi oraz wynikające z pracą maszyn i urządzeń. Zgodnie z katalogiem odpadów zaliczane są one głównie do grupy 17 "Odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych)".
Nie przewiduje się zanieczyszczenia ziemi substancjami ropopochodnymi. Zanieczyszczenie takie może nastąpić tylko w przypadkach awaryjnych np. uszkodzenie sprzętu budowlanego. Na terenie prac będą zabezpieczone środki do neutralizowania skutków takich zdarzeń, a pracownicy będą przeszkoleni o procedurze postępowania w razie awarii.
Magazynowanie odpadów będzie się odbywać tylko do celów organizacyjnych przed przekazaniem uprawnionemu odbiorcy.
Wszystkie odpady będą gromadzone selektywnie w przystosowanych do nich pojemnikach i miejscach składowych. Dopuszcza się możliwość gromadzenie tych odpadów w wyznaczonych miejscach składowych na zewnątrz budynku, w przypadku zabezpieczenia ich przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do środowiska.
Wszystkie odpady będą przekazywane uprawnionym podmiotom lub poddane odzyskowi na własnych liniach technologicznych, zgodnie z posiadanymi pozwoleniami.
W przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej może dojść do przekazania na odpad całej zawartości magazynów. Będzie to odpad o kodzie 02 02 03 i maksymalnie może go powstać do 1000,0 Mg. W każdym przypadku takiej awarii możliwość i dalszy sposób zagospodarowania odpadu zostanie uzgodniony z miejscowym inspektorem weterynarii oraz odpowiednimi służbami. Cały odpad zostanie przekazany uprawnionemu odbiorcy lub poddany odzyskowi na własnych liniach technologicznych, zgodnie z posiadanymi pozwoleniami.
Na etapie budowy w celu ograniczenia oddziaływań na środowisko użyty będzie tylko sprawny i sprawdzony sprzęt. Na placu budowy będą zabezpieczone środki zaradcze i neutralizujące ewentualne wycieki.
Ze względu na możliwe uciążliwości hałasowe prace będą prowadzone tylko w godzinach dziennych tj. od ok. 6:00 do 22:00.
Na etapie eksploatacji nie przewiduje się zwiększonego oddziaływania ze strony hałasu.
Projektowane budynki ze względu wymagań ochrony termicznej są hermetycznie szczelne oraz posiadają bardzo grube izolacje. Nie będzie na ich zewnętrznych ścianach czy dachu instalowanych żadnych wentylatorów czy wywietrzników. Cechują się one także wysokim współczynnikiem tłumienia hałasu. Ponadto w samych hala nie będą pracować hałasotwórcze urządzenia, a sprzęt transportowy będzie o napędzie elektrycznym. Stąd nie będą one stanowiły źródła hałasu.
Spowoduje to, iż budynki, także z powodu zakładanych wymiarów (do 12m wysokości) będą pracowały jak kurtyny chroniące przed hałasem.
Nie wzrośnie także hałas z ruchu komunikacyjnego ponieważ będą go stanowiły te same pojazdu, co dotychczas obsługiwane przy rampach istniejącego magazynu rozbiórkowego. Nie zmieni się odległość ramp załadunkowych do najbliższych obszarów ochrony akustycznej. Dodatkowo rampy zostaną osłonięte, projektowanym w tym miejscu budynkiem administracyjnym.
Nie planuje się prowadzenia dystrybucji towaru w godzinach nocnych. Zakładany czas pracy od 6:00 do 22:00 około 250 dni w roku.
Podczas eksploatacji ni przewiduje się zwiększonej emisje gazów i pyłów
Budynki ze względu wymagań termicznych będą hermetycznie szczelne, bez jakichkolwiek emitorów na ich dachach czy ścianach. Ogrzewanie budynku administracyjnego będzie prowadzone z cieplika miejskiego.
Nie przewiduje się likwidacji instalacji.
W przypadku takiej potrzeby, ewentualne uciążliwości należy rozpatrywać w tym samym zakresie co na etapie budowy.
Powstałe emisje nie będą przekraczać norm określonych przepisami prawa.
Ze względu na usytuowanie planowanej instalacji oraz jej skalę nie przewiduje się jej wpływu na pogarszanie stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt dla których obszary te zostały wyznaczone, negatywnego wpływu na gatunki dla których obszary te wyznaczono, pogarszania integralności tych obszarów lub ich powiązania z innymi obszarami. Instalacja nie wpłynie także na formy ochrony obowiązujące na tych obszarach.
Kierownik
Referatu Dobrego Porządku
i Ochrony Środowiska
Dorota Maleszka
Decyzja - "Rozbudowa istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów"
DPO.6220.1.1.2013
REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA.
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /tj. Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm./ art. 71 ust. 1, ust. 2 pkt 2), art. 75 ust. 1 pkt 4) art. 84 i 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ a także § 3 ust. 1 pkt. 52) ppkt b), pkt 80, pkt 95, pkt 98 oraz § 3 ust. 2 pkt 2) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz.1397/ po rozpatrzeniu wniosku z dnia 14 marca 2013r. Inwestora:
Przedsiębiorstwa - Produkcyjno - Usługowo - Handlowego "Konspol - Bis" sp. z o.o.
ul. Poznańska 39 62 - 400 Słupca
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia:
"Rozbudowa istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów".
Lokalizacja: ul. Poznańska 39, miasto Słupca, województwo wielkopolskie.
Inwestor: Przedsiębiorstwo - Produkcyjno - Usługowo - Handlowe
"Konspol - Bis" sp. z o.o., ul. Poznańska 39, 62 - 400 Słupca
mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy Burmistrz Miasta Słupcy
I. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdza brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
II. Określa warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje art. 63 ust. 1 ustawy w tym:
1. Dopuszczalny poziom natężenia hałasu przemysłowego, powodowanego funkcjonowaniem zakładu nie może być wyższy na granicach posesji mieszkalnych jak:
a) pora dzienna - przedział czasu odniesienia równy ośmiu najmniej korzystnym godzinom dnia kolejno po sobie następującym LAeqD =55dB(A),
b) pora nocna - przedział czasu odniesienia równy jednej najmniej korzystnej godzinie nocy LAeqN = 45dB(A).
2. Izolacyjność akustyczna budynku musi zapewniać spełnienie standardów akustycznych, o których mowa w pkt 1, na granicach najbliższych posesji mieszkalnych.
3. Stężenie zapachowe wonnych zanieczyszczeń powietrza nie może przekraczać standardów zapachowej jakości powietrza (tj. wartości określających poziom uciążliwości niepożądanych zapachów powietrza atmosferycznego, który nie powinien być przekraczany w danym miejscu stanowiąc ochronę zapachowej jakości powietrza, która jest elementem opieki zdrowotnej zgodnie z definicją zdrowia).
III. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W dniu 14 marca 2013r. Przedsiębiorstwo - Produkcyjno - Usługowo - Handlowe "Konspol - Bis" sp. z o.o., ul. Poznańska 39, 62 - 400 Słupca wystąpiło z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. "Rozbudowa istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów".
Planowane Przedsięwzięcie polega na przebudowie przedsięwzięcia wymienionego w § 3 ust. 1 pkt. 52) ppkt b), pkt 80, pkt 95, pkt 98 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz.1397/, zatem na podstawie § ust. 2 pkt 2 zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być stwierdzony.
Do wniosku o wydanie decyzji załączona została karta informacyjna przedsięwzięcia, poświadczone przez właściwy organ kopie map ewidencyjnych, obejmujących przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujące obszar, na który będzie ono oddziaływać, projekt zagospodarowania terenu, wypis z rejestru gruntów.
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy: www.bip.slupca.pl pod Nr 01/13 Wnioski.
Biorąc pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo oddziaływania, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów przy ul. Poznańskiej 39 w Słupcy.
W ramach realizacji inwestycji planuje się budowę hali chłodni - mroźni o powierzchni 992m2, rozbudowę magazynu porozbiórkowego o dodatkową powierzchnię 192,92m2, budowę budynku socjalno - administracyjnego o powierzchni 60m2 oraz budowę placów i dróg utwardzonych o powierzchni ok. 800m2. Nowe budynki podłączone zostaną do istniejących w zakładzie przyłączy wodociągowych, energetycznych, kanalizacyjnych i chłodniczych. Łączna powierzchnia całego zakładu po rozbudowie wyniesie około 3,4 ha.
Nowe instalacje obsługiwać będzie 4 pracowników. Ścieki bytowe oraz ścieki powstające w wyniku czyszczenia powierzchni magazynowych odprowadzane będą do zakładowej oczyszczalni ścieków. Ostatecznym odbiornikiem oczyszczonych ścieków będzie, poprzez kanał sierakowski, rzeka Meszna. Inwestor posiada pozwolenie wodnoprawne na wprowadzanie ścieków do wód. Inwestor w karcie wskazał, iż ze względu na niewielką ilość powstających ścieków bytowych i przemysłowych oraz fakt, iż mycie posadzek w nowych budynkach odbywać się będzie w okresach mniejszego obciążenia linii produkcyjnych, odprowadzanie ścieków nie wpłynie negatywnie na pracę zakładowej oczyszczalni ścieków.
Wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą po wcześniejszym podczyszczeniu w separatorze substancji ropopochodnych do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
Odpady magazynowane będą selektywnie, w przygotowanych do tego celu pojemnikach w wydzielonym miejscu, a następnie przekazywane firmom posiadającym stosowne zezwolenia.
Teren, na którym zlokalizowane będzie przedsięwzięcie sąsiaduje od północy z drogą krajową Nr 92, od południa z zabudową przemysłową, a od wschodu i zachodu z drogami gminnymi, a dalej zabudową przemysłową. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa znajduje się po przeciwnej stronie drogi krajowej nr 92. Zakład będzie pracował, wyłącznie w porze dziennej. W związku z realizacją inwestycji nie planuje się zwiększenia ruchu samochodowego. Na terenie nowych hal poruszać się będą wózki o napędzie elektrycznym. Ponadto, znaczący wpływ na kształtowanie się klimatu akustycznego w rejonie inwestycji ma droga krajowa Nr 92. Biorąc pod uwagę powyższe, nie przewiduje się znaczącego zwiększenia poziomu hałasu w środowisku, a co za tym idzie przekroczenia akustycznych standardów jakości środowiska. Stwierdzono także, iż oddziaływanie przedsięwzięcia nie będzie miało istotnego wpływu na stan powietrza w rejonie inwestycji. Ogrzewanie budynku socjalno - administracyjnego odbywać się będzie z cieplika miejskiego.
W związku z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c i e ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stwierdzono, że eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie związana z ryzykiem wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii.
Z uwagi na zakres i charakter planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 3 lit. b cyt. ustawy stwierdzono, że inwestycja nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i nie będzie powodowała transgranicznego oddziaływania.
Biorąc pod uwagę zapisy art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. a, c i d ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ze względu na skalę przedsięwzięcia i planowane rozwiązania mające na celu ochronę środowiska gruntowo - wodnego stwierdzono, że nie będzie ono negatywnie oddziaływać na obszary wodno - błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary leśne oraz obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.
Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 2 pkt 2 lit. e ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stwierdzono, że teren planowanej inwestycji znajduje się poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody /Dz. U. z 2009r., Nr 151, poz. 1220 ze zm./, a najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Warty PLB 300002 oraz obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Nadwarciańska PLH300009, oddalone o około 8,8km.
Mając na uwadze lokalizację inwestycji poza obszarami chronionymi, w terenie silnie przekształconym antropogenicznie, mając także na względzie brak konieczności wycinania drzew i krzewów, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary chronione, a w szczególności na gatunki, siedliska przyrodnicze lub siedliska gatunków roślin i zwierząt dla których ochrony został wyznaczony obszar Natura 2000, ani pogorszenia integralności obszaru Natura 2000 lub powiązań z innymi obszarami
W toku prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1), art. 70 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ Burmistrz Miasta Słupcy wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt. 2), art. 70 ust. 1 pkt. 2) art. 78 ust. 1 pkt. 2) cytowanej wyżej ustawy o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem z dnia 02.04.2013r. /otrzymane 08.04.2013r/ nr WOO-II.4240.149.2013.MW wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów przy ul. Poznańskiej 39 w Słupcy nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Pismem z dnia 27.03.2013r /otrzymane 28.03.2013r./ nr ON.NS-71/8/104-8/13 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy wyraził opinię, że przeprowadzenie oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko i sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie jest wymagane
z uwagami:
1. Dopuszczalny poziom natężenia hałasu przemysłowego, powodowanego funkcjonowaniem zakładu nie może być wyższy na granicach posesji mieszkalnych jak:
a) pora dzienna - przedział czasu odniesienia równy ośmiu najmniej korzystnym godzinom dnia kolejno po sobie następującym LAeqD =55dB(A),
b) pora nocna - przedział czasu odniesienia równy jednej najmniej korzystnej godzinie nocy LAeqN = 45dB(A).
2. Izolacyjność akustyczna budynku musi zapewniać spełnienie standardów akustycznych, o których mowa w pkt 1, na granicach najbliższych posesji mieszkalnych.
3. Stężenie zapachowe wonnych zanieczyszczeń powietrza nie może przekraczać standardów zapachowej jakości powietrza (tj. wartości określających poziom uciążliwości niepożądanych zapachów powietrza atmosferycznego, który nie powinien być przekraczany w danym miejscu stanowiąc ochronę zapachowej jakości powietrza, która jest elementem opieki zdrowotnej zgodnie z definicją zdrowia).
Burmistrz Miasta Słupcy postanowieniem z dnia 10 kwietnia 2013r. DPO.6220.1.1.2013 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia:
"Rozbudowa istniejącego zakładu uboju drobiu o instalacje do mrożenia i magazynowania wyrobów".
Lokalizacja: ul. Poznańska 39, miasto Słupca, województwo wielkopolskie.
Inwestor: Przedsiębiorstwo - Produkcyjno - Usługowo - Handlowe "Konspol - Bis" sp. z o.o., ul. Poznańska 39, 62 - 400 Słupca
mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Niniejsze postanowienie zostało zamieszczone w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy: www.bip.slupca.pl pod Nr 01/13 Postanowienia.
Uwzględniając łącznie szczegółowe uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ po przeprowadzeniu przez tutejszy organ analizy wniosku Inwestora, dołączonej do niego Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia uwzględniając opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy można przyjąć założenie, iż przy zastosowaniu planowanych środków technicznych oraz rozwiązań technologicznych, budowa oraz funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie źródłem powstawania zagrożeń dla zdrowia ludzi oraz ponadnormatywnych uciążliwości dla środowiska przyrodniczego.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji decyzji.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Słupcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20 osób, dlatego zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks Postępowania Administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm./ - niniejsza decyzja zostaje podana stronom do wiadomości przez zamieszczenie w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Słupcy oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Załączniki:
1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.
Kierownik
Referatu Dobrego Porządku
i Ochrony Środowiska
Dorota Maleszka
Otrzymują:
1. Przedsiębiorstwo - Produkcyjno - Usługowo - Handlowe "Konspol - Bis" sp. z o.o., ul. Poznańska 39, 62 - 400 Słupca
2. Pozostałe strony wyznaczone zgodnie z art. 28 kpa
Strony postępowania w trybie art. 74 ust. 3 w/cyt. ustawy w związku z art. 49 kpa - tablica ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy i strona internetowa: www.bip.slupca.pl.
3. A/a.
Do wiadomości:
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy ul. Kościuszki 9, 62 - 400 Słupca;
2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ul. 28 czerwca 1956 223/229, 61 - 485 Poznań.
Sporządził: DM
Sprawę prowadzi; Dorota Maleszka tel. 63 2772727 wewn. 226, email: dpo@miasto.slupca.pl
Przebudowa ulicy Traugutta w Słupcy
DPO.6220.11.2011
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /tj. D. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm./ art. 71 ust. 1, ust. 2 pkt 2), art. 75 ust. 1 pkt 4) art. 84 i 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ a także § 3 ust. 1 pkt. 60) oraz ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz.1397/ po rozpatrzeniu wniosku z dnia 22 listopada 2011r
Gminy Miejskiej Słupca
62 - 400 Słupca, ul. Pułaskiego 21
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia:
"Przebudowa ulicy Traugutta w Słupcy"
na działkach o nr ewid.:
Odcinek "A":
1015, 230, 984, 958/8, 901/2, 825/10, 457, 2382/8, 2383/1, 2623/2, 910, 911,
324/1, 325/1, 728, 360/1, 578, 503/3, 503/6, 957/7, 455/3 - obręb Miasto Słupca, odcinek "B":
417, 414, 434, 415 - obręb Miasto Słupca,
267 ( włączenie do drogi powiatowej 3050P) - obręb Gmina Słupca
mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy
I. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
II. Określam warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje art. 63 ust. 1 ustawy.
III. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W dniu 22 listopada 2011roku Gmina Miejska Słupca, 62 - 400 Słupca, ul. Pułaskiego 21 wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na: "Przebudowie ulicy Traugutta w Słupcy" na działkach o nr ewid.: Odcinek "A": 1015, 230, 984, 958/8, 901/2, 825/10, 457, 2382/8, 2383/1, 2623/2, 910, 911, 324/1, 325/1, 728, 360/1, 578, 503/3, 503/6, 957/7, 455/3 - obręb Miasto Słupca, odcinek "B": 417, 414, 434, 415 - obręb Miasto Słupca, 267 ( włączenie do drogi powiatowej 3050P) - obręb Gmina Słupca.
Planowana inwestycja należy do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt. 60) oraz ust. 2 pkt 2) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko /Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz.1397/, jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla którego ocena oddziaływania na środowisko może być wymagana.
Do wniosku o wydanie decyzji załączona została karta informacyjna przedsięwzięcia, poświadczone przez właściwy organ kopie map ewidencyjnych, obejmujących przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujące obszar, na który będzie ono oddziaływać, projekt zagospodarowania terenu, wypis z rejestru gruntów, a także wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zamieszczony został w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy: www.bip.slupca.pl pod Nr 07/11.
W postępowaniu wzięto pod uwagę informacje zawarte w karcie informacyjnej przedsięwzięcia oraz uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Przeanalizowano: rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jej realizacją, prawdopodobieństwo oddziaływania, czas trwania, zasięg oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji oraz usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.
Planowane przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi powiatowej w Słupcy o łącznej długości 1,62km. Zakres robót budowlanych będzie obejmował wykonanie nowej nawierzchni drogi, wymianę i uzupełnienie nawierzchni chodników i zjazdów, budowę zatok postojowych i przebudowę kanalizacji deszczowej. Pierwszy odcinek drogi, odcinek "A" od skrzyżowania z ulicą Ratajczaka do skrzyżowania z drogą wewnętrzną w km 1+220 o długości 1,2km będzie posiadać klasę drogi L, kategorię ruchu KR2 i prędkość projektowaną 30km/h. Szerokość jezdni wyniesie 6m. Drugi odcinek "B", od skrzyżowania z ulicą Kopernika do granicy miasta Słupca o długości 400m, będzie posiadać klasę drogi Z, kategorię ruchu KR2 i prędkość projektowaną 40km/h. Szerokość jezdni wyniesie 6-7m. Na odcinku "A" przewiduje się zwężenie dotychczas istniejącej jezdni z 8 do 6m. Uzyskana w ten sposób powierzchnia wykorzystana zostanie na budowę miejsc postojowych i poszerzenie chodników. Na odcinku "B" przewiduje się poszerzenie jezdni z 5,5 do 6,5m. Planuje się także dobudowę chodników i ścieżki rowerowej. Przedmiotowa droga będzie mieć nawierzchnię z betonu asfaltowego, natomiast nawierzchnia chodników i ścieżki rowerowej wykonana zostania z betonowej kostki brukowej. Prace prowadzone będą w miejscu istniejącej drogi. Natężenie ruchu na odcinku "A" oszacowano na około 1800 pojazdów lekkich i 21 ciężkich w porze dziennej oraz 135 pojazdów lekkich i 4 ciężkie w porze nocnej, a na odcinku "B" w porze dziennej na około 3 000 pojazdów lekkich i 278 ciężkich, natomiast w porze nocnej 239 pojazdów lekkich i 17 ciężkich. Wody opadowe zostaną odprowadzone poprzez wpusty uliczne do istniejącej, przebudowanej kanalizacji deszczowej po wcześniejszym oczyszczeniu w osadnikach (odcinek "A") i separatorze (odcinek "B"). Teren inwestycji sąsiaduje z terenami zabudowy, terenami usługowymi oraz terenami zielonymi.
Inwestor w karcie wykazał, iż w trakcie realizacji przedsięwzięcia miejsce przechowywania surowców i materiałów do budowy, a także miejsce postoju maszyn zostanie utwardzone i zabezpieczone przed przedostaniem się substancji niebezpiecznych do gleby i wód. Powstające podczas realizacji inwestycji odpady będą selektywnie gromadzone na placu budowy, w szczelnych pojemnikach, a następnie wywożone przez firmy posiadające stosowne zezwolenia. Woda na plac budowy dostarczana będzie beczkowozami. Ścieki bytowe powstające podczas realizacji inwestycji gromadzone będą w przenośnych sanitariatach, a następnie wywożone przez koncesjonowanego przewoźnika do oczyszczalni ścieków. W celu zabezpieczenia środowiska gruntowo-wodnego przed zanieczyszczeniem podczas budowy stosowane będą sorbenty. Prace budowlane wykonywane będą w porze dziennej.
Analizując skalę możliwego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia należy uznać, iż na skutek jego realizacji nastąpi poprawa płynności ruchu, co w konsekwencji przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin wydzielanych przez silniki poruszających się pojazdów, a także zmniejszenia emisji hałasu oraz polepszenia warunków akustycznych na terenach graniczących z inwestycją. Przeprowadzona analiza oddziaływania akustycznego wykazała, iż przedsięwzięcie nie naruszy akustycznych standardów jakości środowiska na najbliższych terenach wymagających ochrony akustycznej określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku /Dz. U. Nr 120, poz. 826/.
Na podstawie zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wyników rozprzestrzeniania substancji w powietrzu można uznać, iż planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji w środowisku. Na etapie prac budowlanych może nastąpić zwiększona emisja substancji do powietrza. Będzie ona związana z powstawaniem pyłów, w związku z prowadzeniem robót ziemnych oraz przemieszczaniem mas ziemnych. Ponadto źródłem emisji substancji do powietrza będą także procesy spalania paliw w silnikach maszyn i pojazdów pracujących na budowie. Jednakże emisje te będą miały charakter miejscowy i okresowy i ustaną po zakończeniu prac budowlanych.
Z uwagi na zakres i charakter planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, należy uznać, że inwestycja nie będzie powodowała transgranicznego oddziaływania na poszczególne elementy przyrodnicze.
Uwzględniając zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c cytowanej ustawy należy stwierdzić, iż realizacja inwestycji będzie wiązała się z wykorzystaniem zasobów naturalnych, tj. ze zużyciem kruszywa łamanego na potrzeby technologiczne.
Wszystkie prace związane z realizacją przedsięwzięcia zostaną wykonane z zastosowaniem technologii jak najmniej uciążliwej dla okolicznych mieszkańców i otaczającego środowiska.
W związku z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e cyt. ustawy dotyczącymi ryzyka wystąpienia poważnej awarii, należy stwierdzić, że planowane przedsięwzięcie nie należy do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii.
Odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. e cyt. ustawy stwierdzono, iż planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody /Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 ze zm./ - w odległości około 8,0km od obszaru specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 "Dolina Środkowej Warty" PLH300002 oraz obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty " Ostoja Nadwarciańska" PLH300009. Biorąc powyższe pod uwagę, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym obszary chronione, a szczególności na gatunki, siedliska przyrodnicze lub siedliska gatunków roślin i zwierząt, dla których zostały wyznaczone obszary Natura 2000, ani pogorszenia integralności ww. obszarów Natura 2000 lub ich powiązania z innymi obszarami.
W ramach inwestycji planuje się wycinkę 28 drzew gatunków: lipa drobnolistna, klon zwyczajny, klon jawor, jesion wyniosły. Na drzewach przeznaczonych do wycinki nie stwierdzono występowania gniazd ptaków oraz gatunków chronionych roślin i zwierząt. Planowana wycinka odbędzie się poza sezonem lęgowym ptaków. Jako uzupełnienie zieleni planuje się dosadzenie nowych drzew.
W toku prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1), art. 70 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ Burmistrz Miasta Słupcy wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt. 2), art. 70 ust. 1 pkt. 2) art. 78 ust. 1 pkt. 2) cytowanej wyżej ustawy o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem z dnia 27.01.2012r. /otrzymane 01.02.2012r/ nr WOO-II.4240.566.2011.MW wydał opinię, że dla przedsięwzięcia polegającego na: "Przebudowie ulicy Traugutta w Słupcy" nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Pismem z dnia 12.12.2011r /otrzymane 13.12.2011r./ nr ON.NS-71/8/289-35(4)/11 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy wyraził opinię, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na: "Przebudowie ulicy Traugutta w Słupcy" na działkach o nr ewid.: Odcinek "A": 1015, 230, 984, 958/8, 901/2, 825/10, 457, 2382/8, 2383/1, 2623/2, 910, 911, 324/1, 325/1, 728, 360/1, 578, 503/3, 503/6, 957/7, 455/3 - obręb Miasto Słupca, odcinek "B": 417, 414, 434, 415 - obręb Miasto Słupca, 267 ( włączenie do drogi powiatowej 3050P) - obręb Gmina Słupca nie jest wymagane.
Burmistrz Miasta Słupcy postanowieniem z dnia 01 lutego 2012r. DPO.6220.11.2011 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia:
"Przebudowa ulicy Traugutta w Słupcy"
na działkach o nr ewid.:
Odcinek "A":
1015, 230, 984, 958/8, 901/2, 825/10, 457, 2382/8, 2383/1, 2623/2, 910, 911,
324/1, 325/1, 728, 360/1, 578, 503/3, 503/6, 957/7, 455/3 - obręb Miasto Słupca, odcinek "B":
417, 414, 434, 415 - obręb Miasto Słupca,
267 ( włączenie do drogi powiatowej 3050P) - obręb Gmina Słupca
mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Niniejsze postanowienie zostało zamieszczone w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Słupcy: www.bip.slupca.pl pod Nr 01/12.
Uwzględniając łącznie szczegółowe uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ po przeprowadzeniu przez tutejszy organ analizy wniosku Inwestora, dołączonej do niego Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia uwzględniając opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy można przyjąć założenie, iż przy zastosowaniu planowanych środków technicznych oraz rozwiązań technologicznych, budowa oraz funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie źródłem powstawania zagrożeń dla zdrowia ludzi oraz ponadnormatywnych uciążliwości dla środowiska przyrodniczego.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji decyzji.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Słupcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20 osób, dlatego zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks Postępowania Administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm./ - niniejsza decyzja zostaje podana stronom do wiadomości przez zamieszczenie w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Słupcy oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Załączniki:.
1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.
Otrzymują:
1. Gmina Miejska w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62 - 400 Słupca;
2. Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, 62 - 400 Słupca.
3. Gmina Słupca, ul. Sienkiewicza 16, 62 - 400 Słupca.
4. Pozostałe strony wyznaczone zgodnie z art. 28 kpa
Strony postępowania w trybie art. 74 ust. 3 w/cyt. ustawy w związku z art. 49 kpa - tablica ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy i strona internetowa: www.bip.slupca.pl.
5. A/a.
Do wiadomości:
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy ul. Kościuszki 9, 62 - 400 Słupca
2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ul. 28 Czerwca 1956 223/229, 61 - 485 Poznań.
Sporządził: DM.
Sprawę prowadzi: Dorota Maleszka tel. 63 2772727 wewn. 226.
Budowa sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy
DPO K 7624 - 03/10
REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA.
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego /tj. D. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm./ art. 71 ust. 1, ust. 2 pkt 2), art. 75 ust. 1 pkt 4) art. 84 i 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ a także § 3 ust. 1 pkt 33) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko /Dz. U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573 ze zm./ po rozpatrzeniu wniosku z dnia 11 sierpnia 2010r: AVRIO MEDIA Sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 44 a, 61-568 Poznań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia "Budowa sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy, obejmująca ulice: Fabryczną, Przemysłową, Dworcową, Bielawską i Piastów" mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy.
I. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
II. Określam warunki realizacji przedsięwzięcia biorąc pod uwagę informacje art. 63 ust. 1 ustawy.
1. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:
Planowana inwestycja polegać będzie na wybudowaniu sieci gazowej średniego ciśnienia o długości 4 800,00mb średnicy Dn160 wraz z przyłączami w Słupcy w obrębie ulic: Fabrycznej, Przemysłowej, Dworcowej, Bielawskiej i Piastów.
Sieć prowadzona będzie głównie wzdłuż ciągów komunikacyjnych - w drogach powiatowych w poboczu drogi, w drogach gminnych w pasie drogi.
2. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich:
Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane i eksploatowane z uwzględnieniem następujących warunków:
- Zastosować rozwiązania techniczne i technologiczne eliminujące możliwość zanieczyszczenia środowiska, zgodnie z art. 74 - 76, art. 140 i art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska /Dz. U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 ze zm./;
- W celu ograniczenia uciążliwości hałasowej prace budowlane należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej (w godz. 6:00 - 22:00);
- Warstwę gleby zdjętą z pasa robót należy odpowiednio zdeponować i po zakończeniu prac ponownie wykorzystać do rekultywacji terenu;
- Należy ograniczać przestrzenne zagospodarowanie i przekształcenie istniejącego środowiska przyrodniczego do niezbędnego minimum, w trakcie budowy o ile to możliwe maksymalnie zawęzić pas budowy, co pozwoli ograniczyć bezpośrednie zniszczenie drzew i krzewów;
- Prace budowlane w pobliżu drzew i krzewów znajdujących się w obrębie placu budowy prowadzić tak, aby nie spowodować ich uszkodzenia, należy zastosować odpowiednie osłony dla poszczególnych drzew, w miejscach trudnodostępnych prace wykonywać ręcznie;
- Należy ograniczyć do minimum niedogodności związane z prowadzeniem robót ziemnych i pracą sprzętu mechanicznego dla okolicznych mieszkańców;
- Zachować szczególną ostrożność przy prowadzeniu prac budowlanych, aby nie dopuścić do zniszczenia systemu odwadniającego terenów;
- Powstające w trakcie budowy odpady należy segregować a następnie gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach i zapewnić ich odbiór przez podmioty posiadające prawo do dalszego nimi gospodarowania,
- Nie składować materiałów budowlanych i środków chemicznych na terenach zielonych szczególnie pod konarami drzew;
- Po ukończeniu prac uporządkować teren budowy.
3. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie budowlanym:
W projekcie budowlanym należy uwzględnić rozwiązania techniczne i technologiczne eliminujące możliwości zanieczyszczenia środowiska zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej:
- W pozwoleniu na budowę należy określić warunki i sposób zagospodarowania mas ziemnych usuwanych i przemieszczanych w związku z realizacją inwestycji;
- W przypadku wystąpienia potrzeby odwodnienia wykopów należy wody odprowadzać w sposób nie powodujący szkód dla osób trzecich;
- Opracować procedury postępowania na wypadek sytuacji awaryjnych oraz zapewnić środki i materiały do ich wdrożenia.
4. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych w odniesieniu do przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii:
/Nie dotyczy/.
5. Wymogi w zakresie ograniczenia transgranicznego oddziaływania na środowisko w odniesieniu do przedsięwzięć, dla których prowadzono postępowanie dotyczące transgranicznego oddziaływania na środowisko:
/Nie dotyczy/.
6. Stwierdzenie konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania:
/Nie dotyczy/.
III. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W dniu 11 sierpnia 2010r. firma AVRIO MEDIA Sp. z o.o. ul. Wierzbięcice 44a,
61-568 Poznań wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia: "Budowa sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy, obejmująca ulice: Fabryczną, Przemysłową, Dworcową, Bielawską i Piastów"
Planowane przedsięwzięcie zostało zakwalifikowane do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1 pkt. 33) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko /Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zm./, jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu może być wymagane.
W toku prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1), art. 70 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ wystąpiłem do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt. 2), art. 70 ust. 1 pkt. 2) art. 78 ust. 1 pkt. 2) cytowanej wyżej ustawy o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.
Postanowieniem z dnia 26.08.2010r. RDOŚ-30-00.III-66190-278/10/am Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał opinię, w której stwierdził, że dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy, obejmującego ulice: Fabryczną, Przemysłową, Dworcową, Bielawską i Piastów" nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Pismem z dnia 23.08.2010r nr ON.NS-71/8/176-23(5) /10 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy wyraził opinię, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego "Budowie sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy, obejmującego ulice: Fabryczną, Przemysłową, Dworcową, Bielawską i Piastów" nie jest wymagane.
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody /Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 ze zm./ - w odległości około 8km od obszaru specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 "Dolina Środkowej Warty" PLH300002 oraz obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty " Ostoja Nadwarciańska" PLH300009. Ze względu na lokalizację inwestycji na terenach przekształconych antropogenicznie, w pasach istniejących dróg i poza obszarami cennymi przyrodniczo nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, a w szczególności na obszary chronione, w tym na integralność ww. obszarów Natura 2000, na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczone zostały obszary Natura 2000.
W związku z zapisami art. 63 ust 1 pkt 1 lit. e ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko dotyczących ryzyka wystąpienia poważnej awarii, należy stwierdzić, że planowane przedsięwzięcie nie należy do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii. Z uwagi na zakres i charakter planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 3 lit. b cyt. ustawy, należy uznać, że inwestycja nie pociągnie za sobą zagrożeń dla środowiska i nie będzie powodowała transgranicznego oddziaływania.
Obszar lokalizacji planowanego przedsięwzięcia jest objęty miejscowym planem
zagospodarowania przestrzennego uchwalonym przez Radę Miasta Słupcy uchwałą
Nr XXII/115/08 z dnia 29 maja 2008 r. a ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego Nr 124, poz.2264 z dnia 31 lipca 2008 r., gdzie ustalono, że docelowo zaopatrzenie w gaz odbywać się będzie z sieci gazowej średniego ciśnienia wraz z indywidualnymi reduktorami gazu.
Wobec powyższego postanowiłem: Nie stwierdzać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia "Budowa sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia na terenie miasta Słupcy, obejmująca ulice: Fabryczną, Przemysłową, Dworcową, Bielawską i Piastów" mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Postanowienie z dnia 03 września 2010 r. DPO K 7624 - 03/10).
Uwzględniając łącznie szczegółowe uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ po przeprowadzeniu przez tutejszy organ analizy wniosku Inwestora, dołączonej do niego Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia uwzględniając opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy można przyjąć założenie, iż przy zastosowaniu planowanych środków technicznych oraz rozwiązań technologicznych, budowa oraz funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie źródłem powstawania zagrożeń dla zdrowia ludzi oraz ponadnormatywnych uciążliwości dla środowiska przyrodniczego.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji decyzji.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Słupcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20 osób, dlatego zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008r Nr 199, poz. 1227 ze zm./ w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks Postępowania Administracyjnego /tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm./ - niniejsza decyzja zostaje podana stronom do wiadomości przez zamieszczenie w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Słupcy oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Załączniki:.
1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.
Otrzymują:
1. AVRIO MEDIA ul. Wierzbięcice 44a, 61 - 568 Poznań;
2. Tadeusz Kucharz - pełnomocnik ul. Kołłątaja 11, 45 - 064 Opole.
3. Pozostałe strony wyznaczone zgodnie z art. 28 KPA
3.1. Starostwo Powiatowe w Słupcy, 62 - 400 Słupca, ul. Poznańska 20;
3.2. Gmina Miejska Słupca ul. Pułaskiego 21, 62 - 400 Słupca,
3.3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu, ul. Siemiradzkiego 5a 60 - 763 Poznań;
3.4. Mostostal Slupca S.A. ul. Poznańska 41, 62 - 400 Słupca;
3.5. "Agro Serwis" Sp. z o.o., ul. Bielawska 5, 62 - 400 Słupca;
3.6. Strony postępowania w trybie art. 74 ust. 3 w/cyt. Ustawy w związku z art. 49 kpa - tablica ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy i strona internetowa: www.bip.slupca.pl.
4. A/a.
Do wiadomości:
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Słupcy ul. Kościuszki 9, 62 - 400 Słupca;
2. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ul. 28 czerwca 1956 223/229, 61 - 485 Poznań.
Kontakt;
Dorota Maleszka tel. 63 2752597 wewn. 226.