Kilińskiego
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY
podaje do publicznej wiadomości, że na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy wywieszony został na okres od 3 do 24 listopada 2008r wykaz nieruchomości, położonej w m. Słupcy przy ul. Kilińskiego, przeznaczonej do sprzedaży dotychczasowemu użytkownikowi wieczystemu w drodze bezprzetargowej.
Jana Kazimierza
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY
podaje do publicznej wiadomości, że na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Słupcy wywieszony został na okres od 6 do 27 listopada 2008r wykaz nieruchomości, położonej w m. Słupcy przy ul. Jana Kazimierza, przeznaczonej do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH O CHARAKTERZE GMINNYM
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH
O CHARAKTERZE GMINNYM
I. Zadanie: DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
Kwota na realizację 8 000 zł.
II. Zadanie: PRZECIWDZIAŁANIE PATOLOGII SPOŁECZNEJ
Kwota na realizację 25 000 zł.
a/ Pomoc w rozwiązywaniu problemów alkoholowych wśród młodzieży, osób ubogich, bezdomnych i ich reintegracja społeczna
b/ Wspieranie socjoterapeutycznych form wypoczynku dla najuboższych dzieci z rodzin z problemami uzależnień i przemocy
III. Zadanie: WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY
Kwota na realizację 10 000 zł
a/ Organizacja różnych form wypoczynku dla dzieci
i młodzieży
IV. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
Zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, oraz zadanie działalność charytatywna i zadanie przeciwdziałanie patologii społecznej zgodnie z przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
V. TERMINY SKŁADANIA OFERT
Oferty należy składać w terminie do 09 lipca 2008 r. w Urzędzie Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (sekretariat) Druki ofert dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy www.bip.slupca.pl
VI. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ.
1. Zadania powinny być zrealizowane do końca 2008 roku.
2. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartymi umowami oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofertach.
VII. TERMIN, TRYB I KRYTERIA WYBORU OFERT.
Wnioski z opisem projektu, który ma zostać dofinansowany i preliminarzem wydatków należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta Słupcy na formularzu ofert, określonym w rozporządzeniu Ministra, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207).
Do oferty należy dołączyć obowiązujący statut organizacji, dokument potwierdzający rejestrację organizacji.
Burmistrz Miasta Słupca w ciągu 10 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert dokona wyboru ofert wg następujących kryteriów:
a) zgodność celu projektu z priorytetami ustalonymi przez Radę Miasta Słupcy w uchwale Nr XVII/98/08 z dnia 24.01.2008 r. w sprawie współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 r.
b) wielkość zaangażowanych w realizacje projektu zasobów własnych organizacji,
c) koszty realizacji projektu i kosztów realizacji zadania publicznego,
d) efekty projektu,
e) perspektywy kontynuacji projektu i potencjalnych źródeł zewnętrznego finansowania,
f) charakter i praktyka działania Organizacji,
g) dokonania Organizacji i doświadczenie w realizacji projektów,
h) dotychczasowa współpraca z miastem Słupca,
i) współpraca z innymi instytucjami publicznymi.
VIII. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronie www.bip.slupca.pl można uzyskać u Sekretarza Miasta Słupcy, tel. (063) 277 27 27
IX. Informuje się, że w 2007 roku były realizowane zadania określone w punkcie I i udzielono dotacji na kwotę 8 000 zł
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz.1420, Nr 175 poz. 1462, Nr 249, poz. 2104, oraz z 2006r. Nr 94, poz.651) oraz ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793, Nr 176, poz. 1238 ) oraz uchwała Rady Miasta Słupca Nr XVII/98/08 z dnia 24 stycznia 2008 r. w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 r.
Z-ca Burmistrza
/-/ Tomasz Garsztka
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH O CHARAKTERZE GMINNYM
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH
O CHARAKTERZE GMINNYM
I. Zadanie: UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
Kwota na realizację 85 000 zł.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu dla dzieci i młodzieży poprzez:
a/ szkolenia sportowe
b/ prowadzenie zajęć sportowych
c/ organizację obozów sportowych
d/ udział zawodników w zawodach sportowych
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez:
a/ organizację imprez sportowych,
b/ organizację rozgrywek sportowych w tym turnieje mistrzowskie, rozgrywki w sportach indywidualnych i grach zespołowych
II. Zadanie: KULTURA, SZTUKA , OCHRONA DÓBR KULTURY I TRADYCJI
Kwota na realizację 30 000 zł
- Realizacja przedsięwzięć artystycznych, poprzez wspieranie działalności zespołów instrumentalnych w tym orkiestr
- Ochrona i konserwacja zabytków w mieście Słupca
III.Zadanie: WYPOCZYNEK DZIECI I MŁODZIEŻY
Kwota na realizację 15 000 zł
1. Organizacja różnych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży
IV. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
Zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
V. TERMINY SKŁADANIA OFERT
Oferty należy składać w terminie do 12 marca 2008 r. w Urzędzie Miasta Słupcy ul, Pułaskiego 21, 62-400 Słupca (sekretariat)
Druki ofert dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy
VI. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ.
1. Zadania powinny być zrealizowane do końca 2008 roku.
2. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartymi umowami oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofertach.
VII. TERMIN, TRYB I KRYTERIA WYBORU OFERT.
Wnioski z opisem projektu, który ma zostać dofinansowany i preliminarzem wydatków należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta Słupcy na formularzu ofert, określonym w rozporządzeniu Ministra, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207).
Do oferty należy dołączyć obowiązujący statut organizacji, dokument potwierdzający rejestrację organizacji.
Burmistrz Miasta Słupca w ciągu 20 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert dokona wyboru ofert wg następujących kryteriów:
a) zgodność celu projektu z priorytetami ustalonymi przez Radę Miasta Słupcy w uchwale Nr XVII/98/08 z dnia 24.01.2008 r. w sprawie współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 r.
b) wielkość zaangażowanych w realizacje projektu zasobów własnych organizacji,
c) koszty realizacji projektu i kosztów realizacji zadania publicznego,
d) efekty projektu,
e) perspektywy kontynuacji projektu i potencjalnych źródeł zewnętrznego finansowania,
f) charakter i praktyka działania Organizacji,
g) dokonania Organizacji i doświadczenie w realizacji projektów,
h) dotychczasowa współpraca z miastem Słupca,
i) współpraca z innymi instytucjami publicznymi.
VIII. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronie www.bip.slupca.pl można uzyskać u Sekretarza Miasta Słupcy, tel. (063) 277 27 27
IX. Informuje się, że w 2007 roku były realizowane zadania określone w punkcie I oraz punkcie II i udzielono dotacji na kwotę 100 000 zł
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210 poz. 2135, z 2005r. Nr 155 poz. 1298, Nr 169 poz. 1420, Nr 175 poz. 1462, Nr 249 poz. 2104, z 2006r. Nr 94 poz.651) oraz uchwała Rady Miasta Słupca Nr XVII/98/08 z dnia 24 stycznia 2008 r. w sprawie Programu współpracy Miasta Słupcy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 r.
-/Burmistrz Miasta Słupcy/-
-/Michał Pyrzyk/-
OGŁOSZNIE BURMISTRZA MIASTA O WYŁOŻENIU DO PUBLICZNEGO WYGLĄDU PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA SŁUPCY
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Słupcy,obejmującego obszar położony
w rejonie ulic Warszawskiej, Kleczewskiej i Wspólnej, ograniczony od południa torami kolejowymi, od wschodu granicą administracyjną miasta Słupcy oraz teren części działki o nr ewid. 2193/2 położonej przy ulicy Koszuckiej w Słupcy.
Na podstawie art. 17 pkt 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r., Nr 80 poz. 717 z późn. zm.) oraz uchwały Rady Miasta w Słupcy Nr XLII/283/06 z dnia 28 września 2006 r., zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Słupcy obejmującego obszar położony w rejonie ulic Warszawskiej, Kleczewskiej i Wspólnej, ograniczony od południa torami kolejowymi, od wschodu granicą administracyjną miasta Słupcy oraz teren części działki o nr ewid. 2193/2 położonej przy ulicy Koszuckiej w Słupcy.
Projekt w/w planu miejscowego wyłożony zostanie do publicznego wglądu wraz prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 21 września 2007r. do 22 października 2007r. w siedzibie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62 - 400 Słupca, pokój 304 , w godzinach urzędowania.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 16 października 2007r. o godzinie 10 00 w siedzibie Urzędu Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62 - 400 Słupca , pokój 304.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.
Uwagi należy składać na piśmie do Burmistrza Miasta Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62 - 400 Słupca, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 listopada 2007r.(włącznie).
Burmistrz Miasta Słupcy
Michał Pyrzyk
„Badanie struktury gospodarstw rolnych”
Od 1 do 30 czerwca 2007 r. zostanie przeprowadzone "Badanie struktury gospodarstw rolnych". Badanie, realizowane we wszystkich krajach Unii Europejskiej, ma dostarczyć informacji o gospodarstwach rolnych w zakresie osób w nich pracujących, użytkowania gruntów, powierzchni zasiewów, pogłowia zwierząt gospodarskich, wyposażenia w sprzęt rolniczy, zużycia nawozów mineralnych i organicznych, działalności pozarolniczej prowadzonej w gospodarstwie oraz struktury dochodów. Dane statystyczne uzyskane w badaniu, zarówno w Wielkopolsce, jak i w kraju, posłużą do analiz i ocen polskiego rolnictwa.
Jest to badanie reprezentacyjne i w województwie wielkopolskim obejmie ok. 16,5 tys. gospodarstw indywidualnych oraz ponad 730 gospodarstw rolnych jednostek prawnych. Realizacja badania odbywać się będzie czterema metodami:
1. Drogą internetową - pomiędzy 1 a 5 czerwca wszystkie wylosowane gospodarstwa mają możliwość dokonania samopisu poprzez wypełnienie aktywnego formularza R-SGR umieszczonego na stronie internetowej GUS http:// www.stat.gov.pl. Jeśli nie skorzystają z tej formy, pracownicy Urzędu Statystycznego w Poznaniu lub przeszkoleni ankieterzy nawiążą z nimi kontakt w celu przeprowadzenia badania inną metodą:
2. Telefonicznie poprzez tzw. teleankieterów - metoda CATI. Pomiędzy 1 a 13 czerwca ok. 75 teleankieterów (pracowników Urzędu Statystycznego w Poznaniu) przeprowadzi telewywiad z użytkownikami ok. 3500 gospodarstw rolnych.
3. Wywiad przeprowadzony przez ankieterów terenowych. Do gospodarstw rolnych wylosowanych do udziału w badaniu tą metodą (ok. 13 tys.) w dniach od 16 do 30 czerwca 2007 r. zawitają przeszkoleni ankieterzy terenowi (ok. 380 osób).
4. Samospisu poprzez wypełnienie formularza papierowego. Samospisu dokonają jednostki prawne będące użytkownikami gospodarstw rolnych.
Do wszystkich wylosowanych gospodarstw wysłano listy z informacją o badaniu i sposobie realizacji w ich gospodarstwie.
Udział w badaniu jest obowiązkowy, co oznacza, że użytkownicy gospodarstw rolnych są zobowiązani do udzielania wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu R-SGR.
Wszystkie dane zbierane i gromadzone w badaniu struktury gospodarstw rolnych są poufne, podlegają szczególnej ochronie i objęte są tajemnicą statystyczną.
Ważniejsze dane o rolnictwie Wielkopolski
Województwo wielkopolskie zajmuje obszar 2982,7 tys. ha, tj. 9,5% powierzchni kraju. W ogólnej powierzchni województwa (według granic administracyjnych) w 2006 r. użytki rolne stanowiły 57,7% powierzchni (w kraju 51,0%) tj. 1720,2 tys. ha. Według Narodowego Spisu Rolnego'2002 w województwie wielkopolskim było 202,1 tys. gospodarstw rolnych, co stawiało ten region na 7. miejscu w kraju z udziałem 6,9%. Ma to niewątpliwie związek z inną niż w kraju strukturą gospodarstw. Choć nadal najliczniejszą grupą są gospodarstwa do 5 ha, to stanowi ona tylko 59,4% zbiorowości, podczas gdy w kraju ogółem 72,4%. W 2002 r. powierzchnia użytków rolnych tych gospodarstw stanowiła zaledwie 8,8% powierzchni użytków rolnych ogółu gospodarstw Wielkopolski (w kraju - 18,7%). Średnia wielkość gospodarstw w 2002 r. wynosiła 9,91 ha powierzchni ogólnej i 9,00 powierzchni użytków rolnych (w kraju 5,76 ha).
Powierzchnia zasiewów w 2006 r. wynosiła 1488,2 tys. ha i stanowiła 98,0% powierzchni gruntów rolnych. Zasiewy naszego województwa stanowiły 13,0% powierzchni zasiewów w kraju.
W grudniu 2006 r. pogłowie bydła w województwie wielkopolskim wynosiło 731,0 tys. sztuk i stanowiło 13,8% stada krajowego. Wielkopolska zajmuje 3 miejsce w kraju pod względem liczebności stada bydła.
Pogłowie owiec w Wielkopolsce wynosiło 35,5 tys. sztuk i stanowiło 11,8% pogłowia owiec w kraju. Stado owiec Wielkopolski jest 2 pod względem liczebności w kraju.
W końcu marca 2007 r. pogłowie trzody chlewnej w naszym województwie wynosiło 5441,7 tys. sztuk. Wielkopolska zajmuje 1 miejsce pod względem liczebności stada świń, udział w pogłowiu krajowym wynosi 30,2%.